رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای جابجایی زائران اربعین حسینی از تمام ظرفیت‌های ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ 01 August 2023

داریوش امانی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تلاش هستیم خدمات ارائه شده به زائران اربعین حسینی بهتر از سال‌های گذشته باشد و در این زمینه تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

وی افزود: برای تردد راحت و آسوده زائران در تلاش هستیم پروژه نصب سایبان‌های ثابت و موقت را به صورت کامل در مرزها اجرایی کنیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه برای جابجایی زائران از تمامی ظرفیت‌های ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده خواهد شد، گفت: امیدواریم زائران نیز مانند سال‌های گذشته برنامه سفر اربعین خود را مدیریت کرده و سفر خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

امانی ادامه داد: باید در کمترین زمان، خدمات رسانی مناسب را برای جابجایی زائران ارائه دهیم تا شاهد هیچ مشکلی در بحث تردد زائران نباشیم.

وی با بیان اینکه خودروهای شخصی با حداکثر ظرفیت به مرزها مراجعه کنند، افزود: سال گذشته تقریبا هر خودروی شخصی تنها ۲ مسافر داشت که تقاضا داریم زائرانی که با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه می‌کنند، ضمن رعایت ایمنی در تردد، به عنوان نذر زیارت امام حسین(ع) از حداکثر ظرفیت خودروی خود استفاده کنند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: همه پروژه‌های اربعین از جمله نگهداری و ایمن‌سازی راه‌ها و نصب سایبان‌ها در مرزهای خوزستان فعال هستند و تا ۱۰ روز پیش از اربعین به پایان خواهند رسید.

امانی ادامه داد: سازمان حمل و نقل راهداری کشور ۷ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل فعال دارد اما در روزهای اوج تردد زائران برای مرزهای مهران، شلمچه و چذابه روزانه به ۴۵۰۰ دستگاه ناوگان نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از ناوگان عمومی سازمان در اختیار شرکت‌های بزرگ مثل نفت و صنایع برای جابجایی کارکنان است، از این ظرفیت نیز استفاده خواهیم کرد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار