استاندار سمنان گفت: ارائه دوره های مهارت آموزی تخصصی ویژه نیاز بازار کار، زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی برای نیروی کار موجود در استان است.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱ 02 August 2023

به گزارش تابناک سمنان به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان روز سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ در جلسه شورای مهارت آموزی استان در محل سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان گفت: مهارت آموزی برای استان سمنان در راستای نیاز و بکارگیری نیرو‌های دارای مهارت و تخصصی در واحد‌های تولیدی و صنعتی، یک ضرورت است.

وی افزود: ایجاد بستر و زمینه لازم برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق فراگیری مهارت‌های تخصصی، بسیار اهمیت دارد.

هاشمی بیان داشت: برای جلوگیری از خالی از سکنه شدن روستا‌ها و مقابله با توسعه حاشیه نشینی در شهر‌ها و آسیب‌های اجتماعی به تبع آن، باید میدان مهارت آموزی را به سطح روستا‌ها افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ با اولویت ایجاد فرصت‌های شغلی در سطح روستا‌ها از سیاست‌ها و برنامه‌های کاری استان است که اداره کل فنی و حرفه‌ای نیز باید با ارائه آموزش‌های مهارتی لازم در این راستا اهتمام ورزد.

استاندار سمنان در پایان گفت: جلسات شورای مهارت آموزی استان با جدیت دنبال و ارتباط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان با صنعت، دانشگاه و واحد‌های تولیدی در راستای مهارت آموزی و توسعه بستر‌های شغلی تقویت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار