مدیر خانه مطبوعات استان قم؛
مدیرخانه مطبوعات استان قم گفت: در استان قم ۵۱۴ رسانه دارای مجوز داریم که به صورت قانونی مجوز فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ 08 August 2023

به گزارش تابناک قم،

فخر الدین یوسف‌پور در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که صبح امروز _ دوشنبه شانزدهم مردادماه_ در سالن شهید باکری ساختمان شورای اسلامی شهر قم برگزار شد اظهار کرد: در آستانه روز خبرنگار باید به این نکته اشاره کنیم که اولین شهید خبرنگار، شهید محمد مهدی شریفی از استان قم بود. در حوزه شهدای مدافع حرم هم حوزه رسانه یک شهید را تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه در استان قم ۵۱۴ رسانه دارای مجوز داریم که به صورت قانونی مجوز فعالیت دارند، افزود: ۶۰ رسانه از استان قم در نوبت چاپ قرار دارند و از این تعداد ۳۰۲ رسانه چاپی و ۹۴ رسانه الکترونیک برخط هستند.

مدیر خانه مطبوعات استان قم ادامه داد: سه خبرگزاری اصلی کشور از استان قم منشأ گرفته است، دفتر مرکزی آن‌ها در استان قم بوده و اخبار حوزوی از استان قم به ۱۸ زبان منتشر می‌شود.

یوسف‌پور با تاکید بر اینکه سرانه رسانه‌ای استان قم به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۴۲ است که بعد از تهران رتبه دوم کشور از این نظر هستیم، اضافه کرد: قم یکی از استان‌های خبرخیز کشور است و در این حوزه هم رتبه دوم کشور هستیم که این موضوع به دلیل جایگاه استان قم و وجود حوزه علمیه و مراجع تقلید رخ داده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های استان قم آنطور که باید در تراز شهر قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی نیستند تصریح کرد: بزرگ‌ترین چالش رسانه‌های استان قم مسئله اقتصاد رسانه است. خانه مطبوعات متولی صنفی رسانه است و در حال حاضر ۲۶۴ عضو و ۱۹۳ عضو اصلی داریم، همچنین ۷۱ عضو افتخاری هستند.

مدیر خانه مطبوعات استان قم با تاکید بر اینکه مشکل بیمه مسکن و معیشت خبرنگاران از اساسی‌ترین مسائل امروز خانه مطبوعات قم است، گفت: زمانی که اقتصاد رسانه‌های مجوزدار و رسمی ضعیف می‌شود، حوزه اثرگذاری رسانه تغییر می‌کند، به علاوه کانال‌های غیر رسمی هر روز رشد می‌کنند که به رسانه ربطی ندارند و این موضوع مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

یوسف‌پور با بیان اینکه ۳۰ درصد از فعالیت‌های خانه مطبوعات استان قم آموزشی و ۷۰ درصد خدماتی است، افزود: امروز جنگ رسانه‌ای دشمن برای همگان روشن است، اما حساسیتی که باید و شاید برای مقابله با این جنگ در میان دستگاه‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مسئله سواد رسانه‌ای موضوع بسیار مهم امروز جامعه ما است، اظهار کرد: یکی از مهارت‌هایی که در ارزیابی سواد افراد مورد توجه قرار می‌گیرد، سواد رسانه است که در استان قم آنطور که باید به آن‌ها بها داده نمی‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار