مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از اخذ مجوزهای اولیه برای ایجاد دانشگاه فرهنگ و هنر و برگزاری دوره های تخصصی خبرنگاری کوتاه مدت و سپس بلند مدت توسط این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲ 10 August 2023

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از اخذ مجوزهای اولیه برای ایجاد دانشگاه فرهنگ و هنر و برگزاری دوره های تخصصی خبرنگاری کوتاه مدت و سپس بلند مدت توسط این دانشگاه خبر داد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر : "دکتر مسعود ویژه "روز سه شنبه ۱۷ مرداد ماه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در بین اصحاب رسانه شهرستان ملایر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید خبرنگار«محمودصارمی» و تبریک هفته خبرنگار، اظهار داشت : مطبوعات مبنا و ریشه سایر رسانه ها است ، تشکیل خانه مطبوعات استان اتفاق خوبی بود چرا که همفکری های خانه مطبوعات سبب حل بسیاری از مشکلات رسانه ها می شود.

وی‌ تصریح کرد : اصحاب رسانه شهرستان با در نظر گرفتن ظرفیت های شهرستان تشکل هایی ایجاد کنند تا درآمد مالی پایدار برای خود مجموعه رسانه ایجاد شود.

ویژه بیان کرد : خوشبختانه به لحاظ وضعیت سابقه و تعداد بزرگان عرصه مطبوعات استان همدان در مقایسه با استان های هم جوار، می توان ادعا کرد که این استان در غرب کشور حرف برای گفتن دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: هزینه انتشار نشریات، اجاره بها دفاتر خبری، بیمه و اقتصاد رسانه در استان ها از جمله مشکلات رسانه ها است .

وی به ضرورت رعایت اخلاق عملی و اخلاق رسانه اشاره و گفت : اخلاق عملی مربوط به اعتقادات است که تاثیرش در قلم و خبر بروز می کند.

ویژه، عامل به اخلاق بودن را ضرورت مهمی برای اثرگذاری پیام ها از طریق خبر دانست و خاطر نشان کرد : رعایت اخلاق رسانه نیز ضرورتی مهم برای اثرگذاری خبر بوده و ضروری است با استفاده از تکنیک‌های خبری و به دور از فرافکنی و سیاه نمایی، پوشش خبری ایجاد کرد.

وی با تاکید بر ضرورت امیدآفرینی توسط خبرنگاران با وجود همه انتقادات به شرایط اقتصادی و معیشتی، گفت: باید به اتفاقات خوب هم بپردازیم.

ویژه یادآور شد : رعایت انصاف در پوشش خبری از رسالت خبرنگاران است، خبرنگاران با خبرهایشان حال مردم را خوب کنند.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت پوشش های خبری با رویکرد مثبت، بیان کرد : در کنار اخلاق عملی، اخلاق رسانه ای هم داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد : با توجه به هزینه های جاری کاغذ، اجاره دفاتر نشریات و هزینه اینترنت، شغل خبرنگاری جزء مشاغل سخت به حساب می آید.

ویژه با اشاره به کارجهادی و بی منت خبرنگاران اظهار داشت: عشق است که باعث می شود یک خبرنگار این شغل را انتخاب کند.

وی از راه اندازی فروشگاه دائمی عرضه محصولات فرهنگی هنری در آینده ای نزدیک خبر داد و اضافه کرد : به زودی اولین فروشگاه عرضه آثار هنری هنرمندان استان افتتاح خواهد شد.

ویژه همچنین از هماهنگی با سایت «شاتوت مارکت» خبر داد و مطرح کرد: با استفاده از این سایت هنرمندان سراسر استان، می توانند اثار هنری خود را در سایت بارگذاری و با کمک تیباکس به نقاط مختلف کشور ارسال کنند.

وی به مذاکره با سازمان فرهنگ و ارتباطات برای عرضه محصولات هنری با قابلیت صادرات اشاره و ادامه داد : به منظور معرفی افراد متقاضی کار با مدارک هنری دانشگاهی، یک بانک اطلاعاتی راه اندازی کردیم.

ویژه ادامه داد : سهم استان همدان از وام مشاغل خانگی ۴ میلیارد تومان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر بود که با جذب ۸ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه، سهمیه استان دو برابر شد.

وی به وام تبصره ۱۶ برای مشاغل خرد تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان برای هر نفر اشاره کرد و عنوان کرد : در سطح کشور هیچ مبلغی برای تبصره ۱۶ در نظر نگرفتند و برای استان همدان نیز مبلغ این وام صفر بود اما با پیگیری های انجام شده، برای افراد جامانده یک سهمیه در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از طراحی «فرهنگ‌کارت» برای خبرنگاران خبر داد و خاطرنشان کرد: هر خانواده با استفاده از این کارت اعتباری می‌تواند به خرید کتاب، بلیط سینما و ... با تخفیفات متفاوت اقدام کند.

برای فرهنگ باید هزینه کرد چرا که فرهنگ با صحبت کردن ایجاد نخواهد شد.

"فرشاد کشاورزیان" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر اظهار داشت : آمریکا با استفاده از رسانه و ‌خبرنگار، یک هیمنه پوشالی برای خود ایجاد کرده است.

وی مطرح کرد : اگر رسانه در جهت منفی بکار گرفته شود می تواند مانند آمریکا یک هیمنه پوشالی ایجاد کند و اگر در جهت مثبت بکار گرفته شود، قدرت اسلام را به گوش مردم دنیا می رساند.

کشاورزیان افزود : خبرنگاران همچون شهید «محمود صارمی» از جان، مال و خانواده خود می گذرند تا حتی در کشوری دیگر اخبار موثق و صحیح را به جامعه انسانی برسانند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر خبرنگار را ولی نعمت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواند و بیان کرد : در وصف خبرنگار هر چه بگوییم کم گفتیم.

وی تاکید کرد : اگر در حوزه فرهنگ هزینه نکنیم باید در حوزه های دیگر از جمله دادگستری هزینه کنیم ، برای فرهنگ باید هزینه کرد چرا که فرهنگ با صحبت کردن ایجاد نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار