مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک پس از مطالبه کشاورزان مبنی بر تخلیه ذرت در دامداری‌ها از استان‌های دیگر گفت: کشاورزان نگران خرید محصول ذرت نباشند و تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳ 12 August 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از خبرگزاری فارس، یکی از اهالی روستا‌های بخش بشاریات به نمایندگی از کشاورزان این بخش طی تماسی با خبرنگار فارس در شهرستان آبیک با اشاره به تخلیه ذرت از استان‌های دیگر در برخی از دامداری‌های مستقر در بخش اظهار کرد: سال گذشته در جلساتی در فرمانداری شهرستان آبیک مصوب شد که اجازه ورود ذرت از استان‌های دیگر به شهرستان آبیک داده نشود و جلوگیری خواهد شد و این مهم تحقق یافت.

وی افزود: در حال حاضر تخلیه ذرت از استان‌های دیگر همچون کرمانشاه به دامداری‌های بخش بشاریات در حال انجام است و کشاورزان درخواست پیگیری این موضوع را از مسئولان خواستار شده‌اند تا مانند سال گذشته، ذرت کشت شده آن‌ها توسط دامداری‌ها خریداری شود.

نماینده کشاورزان بخش بشاریات ادامه داد: بر اثر خاموشی‌های برق و گرما و مشکلات دیگر به اندازه کافی متضرر شده‌اند که از مسوولان درخواست می‌شود در خصوص خرید ذرت به کشاورزان مساعدت شود و جلوی ضرر آن‌ها ناشی از خرید ذرت خارج از استان گرفته و ذرت آنان هم خریداری شود و دست کشاورزان نماند و مانند خرید گندم، خرید ذرت کنترل شود.

از محسن خیرخواه مدیر جدید کشاورزی شهرستان آبیک مطالبه کشاورزان بخش بشاریات را پیگیری کردیم.

سطح کشت ذرت نصف شده است

خیرخواه در این رابطه گفت: سال گذشته سطح کشت ذرت در شهرستان آبیک بسیار زیاد بود و قیمت آن پایین آمده بود که برای اینکه از کاهش قیمت جلوگیری شود و تا حدی هم تاثیرگذار بود طی جلساتی مقرر شد از ورود ذرت از استان‌های دیگر به شهرستان آبیک جلوگیری و از کشاورزان شهرستان ذرت خریداری شود.

وی افزود: امسال با توجه به قطعی آب کانال کشاورزی، نصف سال گذشته هم ذرت در مزارع شهرستان زیر سطح کشت نرفته و میزان کشت پایین بوده؛ این در حالی است که نیاز شهرستان با توجه به تعدد دامداری‌ها بیشتر از تولید ذرت است که هر چقدر هم دامداران از کشاورزان شهرستان ذرت خریداری کنند باز هم کم می‌آورند و لازم است از استان‌های دیگر ذرت وارد و در سلول‌های خود ذخیره کنند.

این مسوول ادامه داد: دامداران می‌توانند از خارج از استان و شهرستان ذرت وارد سیلو‌های خود کنند، اما اجازه ندارند سیلو‌های خود را پر کنند بلکه به صورت مکتوب به آنان تذکر داده می‌شود تا از محصول ذرت کشاورزان شهرستان آبیک که مهر ماه و آبان ماه برداشت می‌شود، خریداری کنند و همچون سال گذشته از دامداران تعهد کتبی برای خرید ذرت از کشاورزان منطقه اخذ می‌شود.

برچسب ها: آبیک ، قزوین ، ذرت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار