تابناک-رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از پیشرفت فیزیکی هفتاد درصدی بیمارستان ۵۳۱تخت خوابی به نام شهدای هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰ 13 August 2023


به گزارش خبرنگار تابناک از هرمزگان ، دکترغلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از دو نعمت مجهول به نام سلامتی و امنیت صحبت می کنند و این تاکید ایشان بر این دو اصل مهم نشان از اهمیت موضوع سلامتی و امینت دارد و حالا شما این موضوع را کنار رشادت های شهدای مدافع سلامت بگذارید که از سلامتی و جان خود را برای مردم گذشتند.
وی گفت:امروزه مردم با کلمه خبرنگار آشنایی دارند و افرادی اصطلاحا در قرون مختلف این رسالت را انجام می دادند.خبرنگاران چشم‌و گوش و اتفاقات جامعه رابه گوش مردم می رسانید و خبرنگاران اخبار مثبت به جامعه انتقال دهید که کیفیت و سلامت جامعه اطلاع رسانی کنید تا نشاط جمعی را افزایش دهید.برخی خبرهای منفی در جامعه انتقال داده می شود که باید مدیریت و باظرافت ارسال شود.
دکتر غلامعلی جاودان اظهار داشت:خبرهای حوزه سلامت توسط شما خبرنگاران در دوره کرونا اطلاع رسانی نمودید که نعمت سلامتی بزرگترین نعمت خداوند است و نقش موثری در انتقال حوزه سلامت و امید آفرینی را در جامعه را دارید و هدف از تشکیل این برنامه اخبار سلامت به شماست.
این مقام مسئول اظهار داشت:خدمات سلامتی در پهنه گسترده هرمزگان الخصوص در روستاهای دورافتاده خانه بهداشت و مرکز سلامت بهیاری و مرکز سلامت شهرستان و در مرکز استان دانشکده داروسازی ،بهداشت ،دانپزشکی فضاهای ارایه خدمت در هرمزگان هست.
دکتر جاودان بیان‌ کرد:در هرمزگان ۱۲هزارنفر از پرسنل علوم پزشکی در حوزه سلامت مواد غذایی،آب، خدمات بهداشتی و درمانی در حال خدمتگزاری هستند.
رییس علوم‌پزشکی استان هرمزگان گفت: در برنامه سلامت دولت سیزدهم دستور و تاکید شده است طرح سلامت خانواده یک برنامه جامع است که با این شعار یک فرد ایرانی با کدملی باید یک مراقبت سلامت اختصاصی داشته باشند و از طریق مراقبت سلامت اجرا و پیگیری می کند اسم طرح جامع سلامت در روستاهای بالای جمعیت ۲۰هزار نفر درحال اجرا است و در شهرستان لنگه بصورت پایلوت در اجراست.
دکتر غلامعلی جاودان اظهار داشت:یکی از وظایف علوم پزشکی ترویج فرزند آوری و جوانی وافزایش جمعیت است وسبک زندگی و غذای سالم و ورزش و مباحث سلامت در زندگی خود هست که در سیاست های طرح کلی دولت است.
دکتر جاودان تاکید کرد: در بحث امید آفرینی خلاقیت و نوآوری در این بخش کمک کنید تا اعتماد مردم در نظامی که چهل و چهار سال تلاش کرده است علیرغم مشکلات حاضر اعتماد سازی و امید آفرینی را بوجود آوریم و خبرنگاران در این حوزه با اطلاع رسانی بسیار موثر هستند.
دکتر جاودان تشریح کرد: بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابی به نام شهدای هرمزگان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصدی پروژه در حال ایجاد است و این بیمارستان بزرگ می‌توان بخش عمده ای از نیاز درمانی هرمزگان و منطقه را به خوبی تامین کند، تلاش ها بر این است که همزمان با سفر ریاست جمهوری این بیمارستان به بهره‌برداری برسد.
وی ذکر کرد: انشالله در صورت تامین منابع امیدواریم که در همین سال ۱۴۰۲حداقل پروژه فیزیکی این بیمارستان به اتمام برسد و برای بهره برداری آماده بشود بیمارستان صد و چهل تخت خواب کودکانبه همت پالایشگاه نفت بندرعباس تقریبا تمام و مراحل آن برای اینکه بیماران بستری بشوند درحال انجام است و در سفر رییس جمهور افتتاح گردد.
جاودان همچنین گفت: بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی میناب تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، بیمارستان بستک تقریبا تمام شده است و بخش هایی از بیمارستان در دست بهره برداری است و مشکلات کوچکی در بحث تامین برق اضطراری بیمارستان وجود دارد مشکل آن هم در حال برطرف کردن هستیم.
دکتر غلامعلی جاودان اعلام کرد:پروانه تاسیس دانشکده بهداشت و پرستاری را مجوز گرفتیم و همکنون رسماً باید از وزارت اعلام شود‌و دانشگاه علوم پزشکی در میناب هم پیگیر هستیم همچنین آموزشگاه عالی بستک در حال اجراست .
دکتر جاودان با اعلام اینکه در بخش خدماتی آمبولانس تعدادی فرسوده و درحال تعمیر است که حال حاضر ۸۰پایگاه سلامت در حال خدمت هستند و تعداد ۳۰۰ آمبولانس فوریت های پزشکی داشتیم که تعدادی از این ها به مراکز تعمیر جهت بازسازی اعزام شدند و تعدادی هم اکنون برای استفاده مردم گذاشته شده اند.
وی خاطر نشان کرد:حدودا ۵۳۰نفر پرسنل اورژانس در حال خدمتگزاری به مردم هستند.تعداد ۲۶۲۶ تخت های فعال در استان داریم و ۱۷۷مراکز جامع فعال و تعداد۶۱۸خانه بهداشت فعال هست و ۱۲۳پایگاه سلامت فعالیت داریم .در بیمارستان های هرمزگان۳۲۵پزشک‌متخصص وفوق متخصص داریم.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۷۰۵ نفر کادر درمانی و۱۳۰۰نفر بهورز ومراقب سلامت و۴۹۳پزشک عمومی و دندانپزشک در حال خدمت رسانی هستند.
وی اذهان کرد :در دانشگاه علوم پزشکی دارای ۳۲۱استاد عضو هیات علمی و ۳۵۰۰دانشجو در حال تحصیل هستند.حدیدترین خبر خوب در بخش پذیرش دانشجویی ۲۱نفر دانشجویان خارجی در سال جاری پذیرش کردیم که باعث گردشگری سلامت در این حوزه خواهندشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار