معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با افزایش تولید مرغ در خوزستان بازار این کالا در استان به تعادل و آرامش رسیده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ 16 August 2023

عبدالهادی فرخ تبار بیان کرد: با افزایش جوجه ریزی، تولید مرغ در خوزستان افزایش یافته و عرضه مرغ در بازار استان بیشتر شده است.

وی گفت: با برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی در استان، میزان جوجه‌ریزی در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور به ۶ میلیون قطعه در هر ماه افزایش یافته که این فرآیند، عرضه بیشتر مرغ در بازار را درپی داشت.

فرخ تبار با اشاره به اینکه بیشتر مرغ عرضه شده در بازار خوزستان از تولید درون استان است ادامه داد: در شرایطی که با کسری مرغ مواجه می‌شویم از استان‌های همجوار مرغ وارد می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به دیگر برنامه این سازمان به منظور افزایش تولید مرغ در استان افزود: با توجه به شرایط خاص تولید مرغ در استان و گرمای هوا برای کاهش تلفات، واحدهای مرغداری که تولید کمتری داشتند با پرداخت تسهیلات وارد مدارجوجه ریزی شدند که این اقدام نیز ظرفیت بیشتری برای پرورش مرغ در استان را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به قیمت تعیین شده برای مرغ افزود: با توجه به قیمت تمام شده تولید و در راستای حمایت از تولیدکننده و رفاه مصرف کننده قیمت این کالا تعیین می‌شود.

فرخ تبار با بیان اینکه قیمت مرغ بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌گردد ادامه داد: یکی از مواردی که در قیمت گذاری مرغ مد نظر است جلوگیری از وارد شدن ضرر و زیان به تولید کننده با توجه به شرایط سخت تولید این کالا در استان است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: همچنین طبق برنامه ریزی انجام شده مازاد تولید مرغ در استان منجمد و ذخیره سازی می‌گردد تا در شرایط نیاز در بازار استان عرضه شود، در این راستا نیازمند همکاری مربوطه برای تامین سردخانه هستیم.

افزایش تولید مرغ در خوزستان تا ۲۵۰ تن در روز

فرخ تبار درادامه با اشاره افزایش ۲ برابری تولید مرغ در استان افزود: با اقدامات انجام شده تولید مرغ در استان روزانه تا ۲۵۰ تن افزایش یافته که باعث ایجاد تعادل در بازار این کالا شده است.

وی افزود: میانگین مصرف مرغ در استان روزانه ۳۰۰ تن است که بیشترین میزان مورد نیاز این کالا درون خوزستان تولید می‌شود و کسری مورد نیاز از استان‌های دیگر تامین می‌گردد.

پیش از این میزان تولید مرغ خوزستان روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ تن بود.

افزایش تعداد مرغداری‌ها در خوزستان

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: در یکسال اخیر با حمایت از سرمایه گذاران، تعداد مرغداری‌ها در استان افزایش یافته است.

وی گفت: تعداد واحدهای تولید مرغ در خوزستان طی یکسال اخیر از ۸۰۰ واحد به ۹۶۰ واحد افزایش یافته که نشان دهنده فراهم شدن شرایط برای فعالیت تولیدکنندگان در این عرصه است.

فرخ تبار با بیان اینکه مشکلی در تامین نهاده مرغداری‌ها نیست افزود: محموله نهاده نیز به زودی وارد استان می‌شود.

در حال حاضر عرضه مرغ در بازار استان به وفور در حال انجام است و به‌دلیل افزایش عرضه این کالا، قیمت مرغ نیز نسبت به یک ماه گذشته روند کاهش داشته است.

منبع/ایرنا

برچسب ها: گوشت مرغ ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار