معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به بازار آرام مرغ در استان، گفت: برای توزیع مرغ گرم در استان به هر اندازه که نیاز باشد، آمادگی داریم.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳ 16 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا با اشاره به روند افزایشی جوجه‌ریزی در واحدهای تولید مرغ کرمانشاه، گفت: از ابتدای مرداد تا دو روز پیش(۲۳ مرداد)، دو میلیون و ۱۱۱ هزار و ۳۷۰ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای تولید مرغ استان انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۹۴ درصدی و نسبت به ماه گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته است.

نوروزی با بیان اینکه بر اساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی میزان جوجه ریزی ماهانه در واحدهای تولید مرغ استان کرمانشاه باید به سه میلیون و ۱۶۲ هزار قطعه برسد، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا آخر مرداد میزان جوجه‌ریزی واحدهای تولید مرغ استان به سه میلیون قطعه برسد.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: تیر ماه امسال دو میلیون و ۸۶۶ هزار و ۳۱۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سالن‌های تولید مرغ استان انجام شد.

نوروزی با اشاره به وفور مرغ در مرغداری‌های استان در آستانه پیاده‌روی اربعین، گفت: هیچ کمبودی برای عرضه مرغ در استان نداریم و متناسب با نیاز استان مرغ گرم در بازار عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه روز گذشته(۲۴ مرداد) ۱۰۵ تن مرغ گرم در استان توزیع شد، گفت: برای توزیع مرغ گرم در استان به هر اندازه که نیاز باشد، کمبودی نداریم.

نوروزی یادآور شد: نیاز روزانه استان کرمانشاه به مرغ ۱۳۰ تن است، اما در حال حاضر بازار مرغ در استان اشباع شده و کشش این میزان عرضه را ندارد.

وی ادامه داد: در پی افزایش جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی استان، عرضه مرغ در استان زیاد شده، به نحوی که مرغ مازاد بر نیاز استان به شکل گرم به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

نوروزی گفت: استان کرمانشاه ۵۲۷ واحد مرغداری فعال دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار