استاندار اردبیل گفت: طی دو سال اخیر به پروژه‌های شهرستان نیر، بیش از 22 میلیارد تومان تزریق شده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶ 17 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحامد عاملی ظهر امروز در جریان آغاز دور سوم سفر‌های شهرستانی، در نشست با جمعی از فعالان اجتماعی، نخبگان و منتخبین شهرستان نیر، اظهار کرد: در طی دو سال اخیر همانند سایر نقاط استان اردبیل، حجم تزریق اعتبارات به شکل چشم‌گیر و بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده است و در طی این مدت بیش از ۲۲ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های شهرستان نیر تخصیص و تزریق شده است.

وی افزود: پروژه کمربند جنوبی شهرستان نیر با قراردادی به ارزش ۳۶۹ میلیارد تومان اجرایی می‌شود که از این میزان تا به امروز ۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده و ۴۰ میلیارد تومان نیز بزودی تزریق خواهد شد. سال گذشته برای جاده‌های بین مزارع کشاورزی شهرستان، ۶۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

فاز اول پروژه اقدام ملی مسکن نیر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار اردبیل گفت: در پروژه اقدام ملی مسکن شهرستان نیر، ۱۲۷ متقاضی واجد شرایط احراز شده است و سایت اول پروژه با ۶۰ واحد حدودا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و سایت دوم پروژه اقدام ملی مسکن تا یک ماه آینده مرحله فندانسیون و ستون‌ها به اتمام خواهد رسید.

عاملی تصریح کرد: سال گذشته برای آسفالت و روکش راه‌های روستایی قراداد ۱۴۰ میلیارد تومان تدوین شد و ۹۷ میلیارد اعتبار تزریق شده است که تخصیص این حجم از اعتبارات بی سابقه است و همچنین پروژه باند دوم نیر_سراب در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: طرح هادی روستایی شهرستان نیر با در ۳۹ روستا به اتمام رسیده و در ۱۰۱ روستا باقی مانده است و هرگونه خلل و ایرادی در روند پیشرفت این پروژه پذیرفته نیست.

مشکلات تامین آب شرب روستایی شهرستان نیر برطرف می‌شود

استاندار اردبیل گفت: رفع مشکلات تامین آب شرب روستایی شهرستان نیر در دستور کار قرار دارد و دیگر پروژه مهم شهرستان فاضلاب شهری بوده که از عملیات اجرایی پروژه ۵ کیلومتر باقی مانده و بخش عمده تصفیه خانه شهرستان نیر به بهره‌برداری رسیده و مابقی در دست عملیات اجرایی است.

عاملی تشریح کرد: پایاب سد سرخاب شهرستان نیر با ظرفیت ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار در دشت عملیات اجرایی است و در هفته دولت ۲ هزار هکتار آبرسانی شده و یک هزار و ۵۰۰ هکتار، آبرسانی تا پایان سال انجام خواهد شد.

وی گفت: در حوزه مدیریتی، هر مدیری که روند خدمت رسانی به مردم شهرستان نیر و یا در هر منطقه استان اردبیل، خللی وارد کند با برخورد‌های لازم روبرو خواهد شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های اصلی شهرستان نیر، حوزه گردشگری تاریخی و تفریحی است که پتانسیل‌های لازم وجود داشته و نیازمند توجه است و به عنوان مثال در نزدیکی شهر نیر، در منطقه بقایای سنگر‌های نظامی متعلق به جنگ جهانی دوم وجود داشته و دستورات لازم جهت ثبت و ساماندهی این ظرفیت گردشگری تاریخی صادر شده است.

عاملی بیان کرد: در سطح شهرستان نیر، در حوزه سرمایه‌گذاری مردمی پتانسیل‌های بسیار ویژه و بالقوه وجود دارد که نیازمند توجه جهت عملیاتی سازی است و با توجه و انجام پروژه‌های مختلف در حوزه‌های گردشگری، صنعتی، اقتصادی و دیگر حوزه‌ها در سال‌های آینده شاهد جهش‌های تاریخی در سطح شهرستان نیر خواهیم بود.

وی افزود: ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و دامداری در سطح شهرستان نیر توسط دستگاه‌های مربوطه به شکل ویژه در دستور کار قرار گرفته و برنامه‌های لازم تدوین شود و گسترش شهرک صنعتی نیر در دستور کار بوده و خل ید اراضی غیرفعال در شهرک صنعتی نیر در دستور کار است.

استاندار اردبیل گفت: وضعیت استان اردبیل در کلیه حوزه‌ها بسیار نامناسب بوده و رتبه‌های استان بهتر از رده ۲۴ ملی نیست و طی حدودا دو سال گذشته جهت بهبود این موضوع تدابیر لازم اتخاذ و در دستور کار است و در سال‌های آینده شاهد جهش‌های بزرگی خواهیم بود.

عاملی بیان کرد: وضعیت استان اردبیل در حوزه آموزش مدارس، نیازمند بازنگری است و باید اقداماتی در راستای رشد در این حوزه انجام داد و از کلیه قشر‌های جامعه استان اردبیل تقاضا می‌شود که مطالبه‌گری ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند و برای بهبود وضعیت کیفی تحصیلی استان اردبیل طرح‌های درس پژوهی و توانمندسازی معلمان در دستور کار است.

وی ادامه داد: در حوزه زیرساخت‌های استان اردبیل، اقدامات لازم در طی دو سال اخیر به شکل ویژه در دستور کار بوده و در تلاش هستیم که امسال راه آهن اردبیل-میانه پس از نزدیک به دو دهه به پایان برسد، در زمین راه‌های مواصلاتی اقدامات بی سابقه‌ای در دست اجرا است و استاندارد سازی فرودگاه اردبیل به پایان رسیده است.

عاملی گفت: باتوجه به ظرفیت‌های بسیار ویژه شهرستان نیر در حوزه گردشگری، احداث دهکده توریستی، صنعت گردشگری این شهرستان را متحول خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار