سرپرست مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: فناوران و پژوهشگران این مرکز رشد موفق به اخذ کد اخلاق در پژوهش برای محصول دانش بنیان خود شدند.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲ 21 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر مهران اوچی اردبیلی، از پذیرش مقالات علمی حاصل از نتایج تحقیقات انجام شده توسط دکتر حجت اقبـال، دکتر ندا جهانی و نیما محمدنژاد در بخش تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان پژوهشگران داروی سبز در مجلات علمی پژوهشی معتبر خبر داد و اظهار کرد: همچنین پژوهشی با عنوان «محلول گیاهی غرغره گلو موثر بر تسکین سرفه، دارای خاصیت پیشگیری از برخی باکتری‌های عامل گلودرد و باکتری‌های شایع عفونت دهان و پوسیدگی دندان» توسط این محققان ارائه شده و از سوی کمیته تخصصی اخلاق در پژوهش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصویب و شناسه آن صادر شد.

سرپرست مرکز رشد گیاهان دارویی استان اردبیل به مزایای این محصول منحصر به فرد اشاره کرد و افزود: داروی گیاهی فوق متشکل از عصاره ۵ گیاه دارویی تحت عنوان محلول غرغره گلوی ضدسرفه به شکل دارویی جدید برای اولین بار با خواص آنتی باکتریال مناسب و عاری از عوارض سوء برخی از آنتی بیوتیک‌های صنعتی موجود است.

وی گفت: این محصول با اثربخشی قوی بر روی انواع باکتری‌های عامل عفونت گلو، دهان و نیز پوسیدگی دندان با فرمولاسیونی جدید و دارای خواص آنتی اکسیدانی مناسب با قابلیت مصرف آسان و قیمت تمام شده مناسب برای تمام اقشار جامعه می‌تواند کاربرد مفید و موثری داشته باشد.

اوچی افزود: نتایج این تحقیقات حاصل چندین سال تلاش محققان و پژوهشگران مرکز بوده و در آینده نزدیک ثبت اختراع شده و کد IRCT آن از سوی سازمان غذا و دارو صادر خواهد شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار