امام جمعه سمنان گفت: هدف دشمن از انجام اقدامات تروریستی در اماکن مذهبی ایجاد تنش در وحدت بین ایران و سایر کشورها همچون افغانستان و تاجیکستان است.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲ 18 August 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه در مصلای سمنان با اشاره به انجام عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) و شهادت ۲ تن از هم‌وطنانمان، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون سه حمله تروریستی در اماکن مذهبی ازجمله حرم امام رضا (ع) و حرم شاهچراغ (ع) رخ داده است.

وی اضافه کرد: هدف از انجام این اقدامات دشمن، ایجاد تنش در وحدت بین ایران و سایر کشور‌ها همچون افغانستان و تاجیکستان و چالش بین شیعه و سنی است.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه هدف اصلی استکبار جهانی که رو به زوال می‌رود، ضربه زدن به ایران اسلامی با سخت‌ترین دسیسه‌ها و توطئه‌ها است، تصریح کرد: حفظ وحدت، افزایش بصیرت و مراقبت از انقلاب اسلامی، راهکار خنثی‌سازی توطئه دشمنان است.

مطیعی بیان کرد: انجام کار جهادی و شبانه‌روزی مسؤولان لازمه موفقیت و سربلندی ایران اسلامی است که باید بیش از پیش موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با سرداران سپاه، گفت: سلامت معنوی، قدرتمندی، اقتدار، بازدارندگی، انجام خدمات جهادی و جذب نوجوانان و جوانان از جمله افتخارات سپاه پاسداران است.

بحران‌سازی؛ راهبرد دشمن برای خدشه‌دار کردن امنیت کشور

امام جمعه سمنان ادامه داد: بحران‌سازی در بخش‌های مختلف کشور ازجمله بنزین، راهبرد دشمن طی ۴۴ سال گذشته برای خدشه‌دار کردن امنیت کشور است.

وی با اشاره به ۳۰ مردادماه روز جهانی مسجد، عنوان کرد: تقویت وحدت بین خادمان مسجد رمز موفقیت برای جذب هر چه بیشتر افراد به این اماکن است.

مطیعی تأکید کرد: والدین با بردن فرزندان خود به مساجد و اماکن مذهبی به نهادینه‌سازی و تقویت معنویت در آن‌ها کمک کنند.

وی با اشاره به هفتم ماه صفر سالروز شهادت امام حسن‌مجتبی (ع) بیان کرد: رعایت تقوا لازمه رستگاری و عاقبت بخیری است که همگان را به سوی تقوای الهی دعوت می‌کنیم.

امام جمعه سمنان با اشاره به قیامت و نفخ صور در زمان قیامت، گفت: روزگاری همه خواهند مرد و در قیامت هر کسی بسته به عملکردش، چهره واقعی و بهشتی یا جهنمی بودنش مشخص می‌شود.

مطیعی ادامه داد: در صور دوم مردگان زنده می‌شوند و هیچ ارتباط خویشاوندی بین هیچ کسی وجود ندارد و هر کسی به دنبال اعمال خودش است.

وی خاطرنشان کرد: از نشانه‌های قیامت این است که همه می‌میرند و دوباره زنده می‌شوند تا اعمالشان مورد حسابرسی دقیق قرار گیرد.

امام جمعه سمنان بیان کرد: مراسم عزاداری امام حسین (ع) فرصتی مغتنم برای رستگاری است و امیدواریم همه آحاد جامعه از فضیلت این روز‌ها بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار