به گفته مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه، ۱۷ هزار و ۲۲ زائر کرمانشاه برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳ 19 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سعید کریمی خو بااشاره به آغاز مراسم عظیم پیاده روی اربعین حسینی، اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در پیاده روی اربعین از طریق سامانه سماح به آدرس http://samah.haj.ir از سوم مرداد آغاز شده و تا ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از زمان شروع ثبت نام تاکنون ۱۷ هزار و ۲۲۲ زائر کرمانشاهی در این سامانه ثبت نام کرده اند.

مدیر حج  وزیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: اعزام زوار برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی از روز گذشته(۲۷ مرداد) آغاز شده و هم اکنون زوار در حال خروج از مرزهای کشور از جمله مرز خسروی هستند.

وی تصریح کرد: با تلاش مسئولین کشوری و استانی، مرز خسروی امسال بصورت ۲۴ ساعته فعال خواهد بود و تعداد گیت های آن برای روان شدن تردد زوار افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

کریمی خو در ادامه از آغاز ارائه ارز زیارتی اربعین از امروز(۲۸ مرداد) هم خبرداد و گفت: هر زائر می تواند ۲۰۰ دینار معادل حدود شش میلیون تومان برای اربعین ارز زیارتی دریافت کند.

وی با تاکید براینکه دریافت ارز زیارتی منوط به ثبت نام در سامانه سماح است، ادامه داد: زائرین می توانند با مراجعه به شعب منتخب بانک های عامل ملی، پست بانک، صادرات، تجارت و سپه برای دریافت ارز زیارتی اربعین اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه در پایان توصیه هایی هم به زوار اربعین حسینی داشت و گفت: به زائرین توصیه می شود به تاریخ گذرنامه خود دقت کنند، مسائل بهداشتی را در سفر رعایت کرده، اگر داروی خاصی دارند و جزو داروهای ممنوعه سفر به عراق نیست، حتما آن را به همراه خود ببرند، کارت زائری خود را به همراه داشته باشند و زمان خروجشان از مرز را مطابق با زمانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، تنظیم کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار