مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: در ایران شاخص اهدای خون ۲۵ در هزار نفر جمعیت می‌باشد که کمتر از شاخص جهانی است و این شاخص در استان قزوین علیرغم کمبود امکانات ۲۸/۷ در هزار می باشد که بالاتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۱۱۲۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶ 19 August 2023

به گزارش تابناک قزوین، عباس طالبیان اردستانی مدیرکل انتقال خون استان قزوین صبح امروز از دفتر خبرگزاری فارس استان قزوین بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این رسانه قرار گرفت.

وی در جریان این بازدید اظهار کرد: با لطف حق تعالی و کمک‌های انسانه دوستانه مردم جزو، کشور‌هایی هستیم که اهدای خون به صورت داوطلبانه می‌باشد و در این مسیر رسانه‌ها در ترویج این فرهنگ بسیار موثری دارند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: در روز‌های تاسوعا و عاشورای امسال، مردم قزوین استقبال بسیار خوبی از نذر خون داشتند و در این زمینه نسبت به سال قبل ۶ درصد رشد داشتیم.

طالبیان افزود: در اکثر کشور‌ها سامانه خون گیری وجود دارد که متاسفانه در استان قزوین اتوبوس سیار خون گیری نداریم و هزینه برآورد شده تهیه این اتوبوس ۱۰ میلیارد تومان می‌باشد، زیرا روز به روز نیاز به اهدای خون بیشتر می‌شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: در ایران شاخص اهدای خون ۲۵ در هزار نفر جمعیت می‌باشد که کمتر از شاخص جهانی است و این شاخص در استان قزوین علیرغم کمبود امکانات ۲۸/۷ در هزار می‌باشد که بالاتر از میانگین کشوری است.

وی در خصوص پایگاه‌های فعال در سطح استان قزوین بیان کرد: یک پایگاه در شهر قزوین، یگ پایگاه در شهر تاکستان و یک سامانه خون‌گیری در بوئین زهرا وجود دارد. همچنین در آبیک به صورت دوبار در ماه و در آوج به صورت ماهیانه تیم‌های خون‌گیری مستقر می‌شوند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: متاسفانه زیرساخت‌های انتقال خون در استان قزوین مناسب نیست و با ساخت و راه اندازی بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی نیاز به خون نیز بیشتر خواهد شد.

این مسوول تاکید کرد: زیر ساخت هارا باید افزایش بدهیم و به سراغ مردم برویم. در حال حاضر شاخص کشوری اهدای خون توسط بانوان ۴ درصد است که این آمار در قزوین به ۷ درصد می‌رسد و قطعا با در اختیار داشتن اتوبوس سیار خون‌گیری می‌توانیم این تعداد را افزایش بدهیم.
منبع/فارس

برچسب ها: قزوین ، اهدای خون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار