شهردار اهواز با اشاره به روند لایروبی و بهسازی رودخانه کارون گفت: اگر کارهای کارون مربوط به سازمان آب و برق است همه کارهای آن را انجام بدهند اما اگر مربوط به شهرداری است، آن را به ما بدهد تا کارهایش را انجام بدهیم.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ 21 August 2023

رضا امینی با اشاره به گفته سازمان آب و برق خوزستان مبنی بر اینکه وظیفه‌ای در قبال لایروبی و بهسازی کارون در محدوده‌های شهری ندارد، اظهار کرد: وظیفه سازمان آب و برق، در حوزه آب و برق و شرکت آبفا در حوزه آب و فاضلاب است بنابراین چرا می‌گویند لایروبی کارون وظیفه شهرداری است؟

شهردار اهواز گفت: اگر لایروبی و نی‌زدایی وظیفه شهرداری است ما این کار را انجام می‌دهیم اما به این شرط که بقیه کنار بروند؛ نه اینکه من کار را انجام دهم و بگویند برای اجرای کارهایی مانند ایجاد رستوران و پارک و برق و کارهایی از این قبیل باید از سازمان آب و برق مجوز بگیریم.

"کارون" در اهواز بلاتکلیف مانده/ سازمان آب و برق رسیدگی کند

سازمان آب و برق خوزستان وظیفه‌ای در قبال لایروبی و بهسازی "کارون" در محدوده‌های شهری ندارد

وی عنوان کرد: اگر کارهای کارون مربوط به سازمان آب و برق است همه کارهای آن را انجام بدهند اما اگر مربوط به شهرداری است، آن را به ما بدهد تا کارهایش را انجام بدهیم. وقتی شهرداری می‌خواهد از حاشیه رودخانه برای فضای سبز خاک جابه‌جا کند، می‌گویند باید مجوز بگیریم و پول به حساب‌شان بریزیم در حالی که ما می‌گوییم خاکی که حاصل لایروبی است و در بیایان شهر دیگری خالی می‌شود را در فضای سبز همین شهر اهواز استفاده کنیم؛ یعنی بابت این هم باید پول بدهیم؟

مگر شهرداری، شرکت آب منطقه‌ای است؟

امینی با اشاره به محرومیت مردم ملاشیه و عین ۲ و مشکلات اخیر این منطقه در خصوص آب شرب بیان کرد: در پی این ماجرا امام جمعه اهواز از شهرداری خواست که با کار جهادی به مردم این مناطق آبرسانی شود و ما با استفاده از ظرفیت سازمان خدمات موتوری و سازمان آتش‌نشانی و با ماشین‌های اجاره‌ای، آبرسانی آب شرب به ملاشیه را انجام دادیم؛ ولی ما هم از آب و برق می‌پرسیم مگر شهرداری شرکت آب منطقه‌ای است که این کار را انجام بدهد؟

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار