نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: امیدواریم ثمره تلاش شبانه‌روزی مسؤولان در بخش‌های مختلف نظیر راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد در سفره‌های مردم نیز مشاهده شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶ 24 August 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده، ولی فقیه در استان سمنان ظهر امروز در دیدار با استاندار سمنان و شماری از مدیران این استان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان «رجایی و باهنر»، با اشاره به ویژگی‌های برجسته این ۲ شهید والامقام اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر تنها ۲ماه پس از حادثه هفتم تیر به درجه رفیع شهادت نائل شدند؛ بنابراین شرایط کشور در آن زمان شرایط خاصی بود.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر نمونه‌های ماندگار خدمت به مردم بودند.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی (ع) گفت: امام حسن (ع) سیاست را در سه جزء حق‌الله، حق الاحیاء و حق الاموات معرفی کردند.

مطیعی افزود: ادای واجبات و ترک محرمات جزئی از سیاست است؛ در حالی‌که برخی تلاش می‌کنند تا سیاست را به معنای بی‌دینی تعریف کنند و بگویند دین برنامه‌ای برای سیاست ندارد و باید به امور فردی محدود شود.

وی ادامه داد: امام حسن (ع) یک جزء مهم سیاست را حق‌الله دانستند؛ هر یک از ما حق‌الله را در کنار حق‌الناس و حق زندگان بدانیم در ادای تکلیف دینی موفق خواهیم بود.

نماینده، ولی فقیه در سمنان تصریح کرد: بنا بر فرموده امام حسن (ع)، سیاست آن است که خدمت به مردم در زمان خودش و بدون تأخیر انجام شود.

وی با یادآوری سخنان امام خمینی (ره) پس از شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: امام راحل (ره) دو روز پس از این حادثه فرمودند «منطق ملت ما منطق قرآن است، انا لله و انا الیه راجعون، با این منطق هیچ قدرتی نمی‌تواند مقابله کند».

امام جمعه سمنان ادامه داد: امام خمینی (ره) در آن سخنرانی تاریخی تأکید فرمودند این شهادت‌ها هیچ خللی در مسیر حرکت ما ایجاد نمی‌کند.

مطیعی، شهیدان رجایی و باهنر را الگو‌های خدمتگزاری به مردم دانست و گفت: همکاری این دو شهید بزرگوار، قریب به ۲۰ سال به طول انجامید که این امر به دلیل محور قرار دادن خداوند در تمام امور بوده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز برخی روابط کاری در سطوح مسؤولیتی طی کمتر از چندماه متزلزل می‌شود که دلیل آن، «منیت» و دوری از خداوند است؛ چراکه اگر برای خدا کار کنیم، نیازی به دیگران نخواهیم داشت.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر استفاده مسؤولان از فرصت خدمت ادامه داد: رسول اکرم (ص) فرمودند «تلاش برای گره‌گشایی از یکی از مشکلات مردم مانند ۹ هزار سال عبادت است».

مطیعی انعکاس خدمات و دستاورد‌های دولت را ضروری عنوان کرد و گفت: امیدواریم ثمره تلاش شبانه‌روزی مسؤولان در بخش‌های مختلف نظیر راه‌اندازی واحد‌های راکد تولیدی در سفره‌های مردم نیز مشاهده شود.

مطیعی تأخیر در ارائه خدمت در بخش‌های مختلف را دارای پیامد‌های فراوان عنوان کرد و گفت: خدماتی که دولت سیزدهم در دو سال گذشته انجام داده، بسیار زیاد و قابل‌توجه است.

وی اطلاع‌رسانی مناسب خدمات و دستاورد‌ها را لازم دانست و خاطرنشان کرد: تأمین سوخت و افزایش تولید بنزین، رشد اقتصادی و سایر دستاورد‌ها نظیر راه‌اندازی واحد‌های تولیدی به دلیل ضعف اطلاع‌رسانی به نحو مطلوبی به مردم منعکس نمی‌شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار