در اولین روز از هفته دولت و با حضور سرپرست فرمانداری نکا، مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران، معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان و مسئولین و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادها و همچنین خانواده‌های شهدا و جمعی از معلمان و فعالین ورزش، سالن ورزشی هنرستان شهید مطهری با اعتبار ۶میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۲۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹ 24 August 2023

به گزارش تابناک مازندران، سرپرست اداره کل نوسازی مدارس مازندران ضمن تبریک به مناسبت هفته‌ی دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، بیان کرد: سالن ورزشی هنرستان شهید مطهری از سال ۱۳۹۱ کلنگ‌زنی شد و با پیگیری‌های فرمانداران قبلی از اعتبارات عوارض سیگار، مبلغی بابت پِی اختصاص ، و در سفر قبلی رئیس جمهور ۱/۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که توانستیم این سالن را در اسرع وقت به بهره‌برداری برسانیم.

 

سالن ورزشی هنرستان شهید مطهری در اولین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید

 

مهدی استادیان ساروی تشریح کرد: این سالن در ۷۴۵ متر زیربنا و با هزینه‌ای حدود ۶ میلیارد تومان ساخته شده است و همچنین ۲۸ فضای آموزشی را نیز در قالب ۱۵۲ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۰میلیارد تومان برای هفته دولت آماده کردیم که از اول مهر تقدیم دانش‌آموزان می‌شود.

وی در پایان ابراز کرد: امیدواریم روند افتتاح و بازسازی مدارس ادامه داشته باشد تا بتوانیم در دهه فجر نیز به همین مقدار پروژه افتتاح کنیم.

 

 

سالن ورزشی هنرستان شهید مطهری در اولین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید  


معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران نیز در این مراسم عنوان کرد: دغدغه دولت سیزدهم و وزیر آموزش و پرورش، مسأله عدالت و اولویت‌بندی به مناطق محروم است که در این راستا، از شروع این دولت، ۲۵ میلیارد تومان اعتبار مستقیما به بدنه‌ی آموزش و پرورش برای فعالیتهای ورزشی و ساخت و ساز فضاهای ورزشی تخصیص داده شد.

 

سالن ورزشی هنرستان شهید مطهری در اولین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید  

قربانعلی سهرابی افزود: ما نزدیک به ۵۰ چمن مصنوعی در ۱۲ زمین ساحلی مازندران در حال ساخت و ساخته شده داشتیم و در شهرستان نکا تعویض کفپوش سالن ورزشی شهید بردبار را پس از سالها داشتیم و یک چمن مصنوعی در حال ساخت نیز داریم که در مراحل پایانی قرار دارد و مدرسه شهید اشجعی را تکمیل خواهیم کرد.

وی خبر داد: برای کودکان ورودی پیش دبستانی که تا به امروز، «سنجش بدنی» داشتند، از امسال، «سنجش حرکتی» نیز به سنجش آنها اضافه شده است که برای اولین بار، حرکت و فعالیت ورزشی آنان نیز سنجیده و بررسی می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران تشریح کرد: فعالیتهای دیگری نیز در حوزه ورزش و تربیت بدنی داشتیم که امسال ۹تیم‌ ورزشی را به مسابقات کشوری اعزام کردیم که ۷ تیم از شهرستان نکا در استان مازندران به کشور راه یافتند که جزو ۳تیم برتر کشور شدند.

سهرابی گفت: همانطور که، مقام معظم رهبری فرمودند: «هیچ کاری با موفقیت انجام نمی‌شود مگر آنکه، با همکاری و همیاری مردم باشد»، آموزش و پرورش نیز باتوجه به وسعت فعالیت‌های خود، به تنهایی نمی‌تواند کار کند، مگر با همکاری مردم و خَیِّرین. لذا ما باید با کمک مردم و خانواده‌ها که جزو ارکان اصلی آموزش و پرورش هستند به سمت جلو برویم و امیدواریم همه‌ی ما در راستای مأموریتی که برایمان پیش‌بینی شده است حرکت کنیم.


سرپرست فرمانداری شهرستان نکا نیز در این مراسم بیان کرد: آموزش و پرورش بواسطه‌ی نقش خود در تعلیم و تربیت جوانان در انقلاب اسلامی، ادامه راه و انقلاب و مسیر امام و شهدا از اهمیت خاصی و بالایی در جامعه برخوردار است، که اگر نسل جوان بدرستی تربیت شوند، قطعا این مسیر ادامه پیدا می‌کند.

 

سالن ورزشی هنرستان شهید مطهری در اولین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید  

 

مرتضی رمضانی زحماتی که در آموزش و پرورش کشیده می‌شود را قابل تقدیر دانست و گفت: اما کاستی‌ها و مشکلاتی نیز وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود که متاسفانه سند تحول در وزارت آموزش و پرورش به درستی اجرا نشد و به انحراف رفت و امروز خواسته مقام معظم رهبری، اجرای این سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است که با اجرای آن، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ما در این حوزه و حوزه‌های مختلف کمتر می‌شود.

وی ابراز کرد: خوشحالیم که آموزش و پرورش در کنار تعلیم‌ و تربیت ، با ساخت سالن‌های ورزشی و اقدامات خوب دیگر، به جسم و روح دانش‌آموزان نیز می‌پردازد.

سرپرست فرمانداری نکا با بیان اینکه، عدالت آموزشی جزو دغدغه‌های دولت سیزدهم است و در این حوزه اقدامات خوبی در دو سال اخیر انجام شده است و باید ادامه داشته باشد، استادیان را مخاطب قرار داد و گفت: بسیاری از مدارس مناطق بالادست و محروم مشکل دارند و فضاسازی آموزشی امروز جزو دغدغه‌های ماست و شهرستان ما در این حوزه ضعیف است. سال گذشته مدرسه شهید مولوی در دستور کار بود و امسال نیز مدرسه شهید بردبار در دستور کار قرار گرفت و به همین دلیل، آموزش و پرورش باید خوب دیده شود.

 

سالن ورزشی هنرستان شهید مطهری در اولین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید  

رمضانی عنوان کرد: ما امسال در کمیته برنامه‌ریزی، بیش از ۵میلیارد تومان اختصاص می‌دهیم که امیدواریم قدم‌های خوبی برداشته شود.

وی تشریح کرد: متاسفانه شهرستان نکا جزو شهرهای نادر استان مازندران است که باتوجه به اینکه همجوار با مرکز استان است، همه‌ی مدارس آن، در ۲شیفت فعالیت می‌کنند که ضعف است ، درحالیکه شهرهای دیگر استان، دارای درصد پایینتری نسبت به نکا می‌باشند، که شهرستانی با این ظرفیت بالا، نباید چنین باشد، از شما می‌خواهیم این موضوع در دستور کار شما قرار بگیرد.

سرپرست فرمانداری نکا با اشاره به اینکه، اکنون رسانه در اختیار دشمن است و باید تلاش کنیم تا دشمنان نظام از این فرصت استفاده نکنند، تأکید کرد: شهرستان نکا ظرفیت بسیار زیادی دارد و باید اقدامات در حال انجام ، توسط رسانه‌ها بیان شود.

 

 

سالن ورزشی هنرستان شهید مطهری در اولین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید  


مدیر آموزش و پرورش نکا نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته دولت بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته دبستان شهید خوشبخت آلوکنده را آماده و تحویل دادیم ، حیاط ۶ مدرسه را آسفالت و نوسازی کردیم که در سطح استان رتبه اول را کسب نمودیم و در بخش ورزشی نیز در سالن ورزشی شهید بردبار، با هزینه‌ی ۷۵۰ میلیون تومان نوسازی کفپوش و با بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه‌های جانبی صورت گرفت که در مجموع با ۱میلیارد تومان هزینه ، این سالن پس از ۲ دهه آماده شد.

محمدرضا بخشی‌پور افزود: بهسازی ۷۹ مدرسه در حال انجام است و در آینده نزدیک بهسازی‌ها را به پایان می‌رسانیم که در پروژه مهر در اول مهرماه مدارس را آماده کنیم تا فرایند تعلیم و تربیت ادامه پیدا کند.

 

سالن ورزشی هنرستان شهید مطهری در اولین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید  
وی با بیان اینکه، امروز نیز سالن ورزشی هنرستان شهید مطهری افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: این سالن جوانان و استعدادهای خوب و علاقمند به رشته تربیت بدنی دارد و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا راه رشد جوانان بیشتر فراهم شود و بیش از قبل بتوانیم پرورش دهیم که در آینده ورزشکاران ما بتوانند از این مکان به قله‌های رفیع کشوری و بین‌المللی دست یابند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار