مادری محکوم به قصاص که حدود ۱۲ سال پیش طی یک اختلاف خانوادگی همسرش را به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم و در قالب پویش "به عشق حسین می بخشم" از قصاص رهایی یافت.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸ 26 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، سال ۱۳۹۰ در یکی از شهرستان های شرقی استان، بدنبال اختلاف خانوادگی بین یک زن و شوهر که دارای فرزند پسر دوماهه ای بودند، درگیری رخ می دهد که طی آن زن شوهرش را به قتل می رساند.

پس از دستگیری زن و انجام مراحل اولیه تحقیقات، پرونده قضایی تشکیل شده و بدنبال طی شدن فرآیندهای قانونی رسیدگی به این پرونده، حکم قصاص برای قاتل صادر می شود.

با توجه به اینکه قاتل مادر یک کودک بود و به منظور حفظ جایگاه زن و مادر، تلاش ها و پیگیری هایی از سال ۱۳۹۴ برای اخذ رضایت در این پرونده صورت گرفت، اما متاسفانه تلاش ها به نتیجه نمی رسید.

در نهایت در سال ۱۴۰۰ با توجه به عدم پیگیری اجرای حکم قصاص از سوی خانواده مقتول و بلاتکلیفی زندانی، طبق قانون مهلتی سه ماهه به خانواده مقتول داده شد تا تصمیم خود را بگیرند و همزمان هم با بزرگان شهرستان و متنفذین محلی رایزنی هایی انجام گرفت تا پیگیری ایجاد صلح و سازش در این پرونده شوند.

با عنايت به جایگاه رفیع زن ومادر در نظام اسلامی وتوجه ویژه دستگاه قضایی به این‌ مهم با پیگیری های دکتر کرمی رئیس کل دادگستری استان و ورود شخص ایشان به این پرونده وصدور دستور پیگیری ویژه و همکاری خوب بزرگان و متنفذین محلی شهرستان علیرغم تعیین تاریخ اجرای در ۳۱ مرداد سالجاری سرانجام طی روزهای گذشته با حضور تعدادی از قضات ومسئولین ارشد دادگستری وبزرگان محلی  خانواده مقتول یک روز قبل از اجرای قصاص به حرمت ماه محرم و صفر و در قالب پویش "به عشق حسین می بخشم" از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار