مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اعلام کرد که در سال گذشته حدود 300 هزار گردشگر عراقی از طریق مرزهای کرمانشاه وارد کشور شدند.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 15 October 2015
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اعلام کرد که در سال گذشته حدود 300 هزار گردشگر عراقی از طریق مرزهای کرمانشاه وارد کشور شدند.

علی فعله گری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متاسفانه سهم استان کرمانشاه از این گردشگران حدود یک درصد است.

وی با بیان اینکه گردشگران عراقی دیگر استان ها را برای اقامت انتخاب می کنند گفت: بخشی از این گردشگران برای مسائل پزشکی و درمانی وارد کشور می شوند که عمدتا به تهران و استانهای همجوار می روند.

مدیرکل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: سرمایه گذاری هایی برای جذب افرادی که به دنبال خدمات پزشکی هستند در استان انجام شده اما بازهم نسبت به سایر استانها ناچیر است.

به گفته فعله گری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان همیاری شهرداری مسئولیت فراهم کردن زمینه توسعه گردشگری سلامت در کرمانشاه را بر عهده دارند.

** نخستین روستای بدون بیکار کشور معرفی می شود

وی در ادامه با بیان اینکه نخستین روستای بدون بیکار کشور در شهرستان پاوه معرفی می شود اظهار داشت: این روستا با بهره گیری از زمینه های صنایع دستی و گردشگری معضل بیکاری را پشت سر گذاشته است.

فعله گری تنها راه توسعه گردش را کمک مردم و مشارکت های دولتی دانست و عنوان کرد: باید آثار تاریخی خود را به جهانیان معرفی کنیم.

استان کرمانشاه دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون بیش از دو هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار