یادداشت» مریم پاسالار
کد خبر: ۱۱۲۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵ 31 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// در ۲ مرداد سال 1360انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و آقای محمد علی رجایی که در زمان بنی صدر نخست وزیر او بود و بیشتر با فشار مجلس به او تحمیل شده بود،در رقابت با آقایان پرورش، عسکراولادی و شیبانی رییس جمهور شد.

پس از عزل بنی صدر، دشمنان انقلاب، سعی در براندازی حکومت اسلامی با از میان بردن مسؤولین نظام کردند و فاجعه جانگداز هفتم تیر ۱۳۶۰، که منجر به شهادت شهید مظلوم بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب گردید، ثمره‏ ی‏ تصمیم شیطانی استکبار جهانی و دشمنان انقلاب بود. گرچه عکس‏ العمل سریع، قاطع و انقلابی رهبر کبیر انقلاب و ملّت بزرگ ایران هرگونه ابتکار عمل را از آن‏‌ها سلب نمود، ولی کار به‏ زعم دشمنان هنوز به اتمام نرسیده بود و طرح نابودی مسؤولین طراز اوّل مملکت در رأس فعالیت‌های آن‏‌ها قرار داشت.

علت نام گذاری هفته دولت این است که نخستین دولتی که پس از حاکمیّت لیبرال‌ها در کشور، مملکت را مدیریت و اداره می‌کرد و در آن دوره‏‌ی بحرانی حداکثر تلاش و کوشش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب صادقانه اعمال کرد دولت شهید رجایی بود.
۲۸ روز بعد از اینکه رجایی رییس جمهور شده بود و باهنر نخست وزیر، با یک عملیات نفوذی توسط سازمان مجاهدین خلق در روز ۸ شهریورر انفجاری رخ داد و در همان جلسه رییس جمهور و نخست وزیر و چند تن دیگر از مقامات به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت بیان کرد شعار هفته دولت امسال، «دولت مردم» انتخاب شده است.
اسامی روزهای هفته دولت سال جاری توسط خلجی اعلام شد‌؛ وی گفت اسامی روزهای هفته دولت به شرح زیر است :
پنجشنبه دوم شهریور : دولت مردم‌؛ دیپلماسی هوشمند و عزتمند
جمعه: دولت مردم؛ ایمان و امید

شنبه: دولت مردم؛ بهره وری و رشد تولید

یکشنبه: دولت مردم؛ کارآمدی و پیشرفت عادلانه

دوشنبه: دولت مردم؛ عدالت، شفافیت و مبارزه با فساد

سه شنبه: دولت مردم؛ نظارت عمومی، تبیین و پاسخگویی

چهارشنبه دولت مردم؛ تحول مردم‌پایه


طرح های هفته دولت در هرمزگان

احسان کامرانی گفت: در هفته دولت امسال هزار و صد و شصت و نه طرح عمرانی با اعتبار ۳۵۱ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد که شامل 985 طرح می‌شود و تعداد 184 طرح که عملیات ساخت آن‌ها آغاز می‌شود.
از جمله این طرح ها راه اندازی ۱۳۴ مرکز خدمات بهداشتی در استان و همچنین در حوزه آموزش و پرورش 132 طرح عمرانی و330 کلاس درس با اعتبار 572 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد. و همیچین 136 طرح عمرانی در حوزه تربیت بدنی آماده ساخت می‌شوند.

انتهای پیام//

برچسب ها: هفته دولت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار