اتاق بازرگانی صنایع و معادن اهواز و میسان عراق در خصوص افزایش تعامل دوجانبه و توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۱۱۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 15 October 2015
علا ولی علی الشمری رئیس اتاق بازرگانی العماره عراق پنجشنبه در نشست مشترک فعالان اقتصادی استان های خوزستان و میسان عراق در مجتمع رفاهی تفریحی فجر اهواز گفت:با افزایش قیمت جهانی نفت، تعرفه گمرکی عراق نیز کاهش می یابد که در افزایش صادرات به عراق موثر است.

الشمری اظهار کرد:عراق از کاهش قیمت جهانی نفت متضرر شده است و این موضوع در افزایش تعرفه گمرکی نیز تاثیرگذار است و با افزایش قیمت جهانی نفت نیز تعرفه های گمرکی کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه کشور عراق تنها، مصرف کننده است، افزود:عراق دولتی واحد است ولی ولایت کردستان عراق تصمیم هایی که اتخاذ می کند خارج از قانون دولت عراق است.

علا ولی علی الشمری یادآور شد:رقابت بین ایران و ترکیه در صادرات کالا به عراق، ناشی از کیفیت کالا و کاهش قیمتی است که ترکیه در اجناس خود دارد.

رئیس اتاق بازگانی العماره افزود: همچنین برخی تجار عراقی کالای کم کیفیت از تولیدکننده ایرانی می خواهند که این موضوع، کاهش کیفیت و استاندارد کالای ایرانی را به همراه داشته و در افزایش تعرفه گمرکی تاثیرگذار است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن العماره عراق در پایان سخنانش با تاکید بر لزوم توسعه تعامل و همکاری دو جانبه و تقویت فعالیت بخش خصوصی، یادآور شد:لازم است در تحقق این هدف، موانع موجود بر سر راه فعالیت بخش های خصوصی برطرف شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز نیز در این نشست با ابراز امیدواری در خصوص رفع مشکلات تاجران دو کشور با امضای تفاهم​نامه، اظهارکرد: این تفاهم​نامه در 9 بند تهیه شده و مورد تایید طرفین است که تلاش می​ شود با حمایت مسئولان عملیاتی شود.

شهلا عموری با بیان ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی جامع از تاجران دو استان، راه​اندازی هیأت حل اختلاف و داوری برای رفع اختلاف بازرگانان، فراهم شدن زمینه حضور شرکت​ها و تاجران دو استان در نمایشگاه​ها و تأسیس دفاتر نمایندگی دو اتاق در مرز چذابه را از محورهای این تفاهم نامه عنوان کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار