رئیس ستاد اربعین اتباع خارجی استان کرمانشاه با اعلام اینکه رکورد تردد زائران اتباع خارجی از مرز خسروی امروز سه‌شنبه شکسته شد، گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران اتباع خارجی از این مرز عازم کربلای معلی شدند.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸ 05 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «حمزه سلیمانی» افزود: آمار ورود و خروج زائرین اتباع خارجی از مرز خسروی در سال ۱۴۰۱ حدود ۶ هزار نفر بوده که امروز ۱۴ شهریور شکسته شد.

وی اظهار کرد: این در حالی است که موج اصلی خروج و بازگشت زائران خارجی در ۲ روز آینده شروع می شود.

رئیس ستاد اربعین حسینی اتباع خارجی استان کرمانشاه آمار خروج زائرین اتباع از ۲۷ مرداد ماه تاکنون را ۶ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در طول سه روز گذشته هم حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از زائرین اتباع خارجی از عراق بازگشت و از طریق مرز خسروی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: ملیت زائرین اتباع خارجی که از مرز خسروی ورود و خروج داشته اند از کشورهای آذربایجان، گرجستان، تاجیکستان بودند.

سلیمانی افزود: برابر اطلاعیه اخیر سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور زائران حسینی اتباع افغانستانی و پاکستانی که قصد بازگشت به کشور را دارند برابر هماهنگی بعمل آمده جهت جلوگیری از مشکلات بعدی مرز بازگشت را همان مرز چذابه در استان خوزستان را انتخاب نمایند و از مراجعه به مرز خسروی خود داری نمایند.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار