رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه با آبرسانی سیار جلوی خشکی کامل تالاب هشیلان را گرفتیم، گفت : سراب نیلوفر نیز اگر کمی دیگر دوام بیاورد، امید آنکه امسال خشک نشود، هست.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹ 05 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان محمدحسین فلاحتی رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه درباره آخرین وضعیت تالاب هشیلان، از تداوم آبرسانی سیار به این تالاب با تانکر خبر داد و گفت : خوشبختانه سراب تالاب هنوز مقدار کمی آب دارد.

وی ادامه داد: تلاش کردیم با آبرسانی سیار با همکاری سایر دستگاه‌ها جلوی خشک شدن کامل تالاب را گرفته و حیات زیستمندان آن را نجات دهیم و امیدواریم با ادامه این روند تا شروع بارندگی‌ها جلوی خشک شدن کامل آن گرفته شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه یکی از مهمترین مشکلات تالاب هشیلان را وجود چاه‌های غیرمجاز در حاشیه آن دانست و با بیان اینکه تا شعاع پنج کیلومتری تالاب ۱۹ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده، خاطرنشان کرد: دو سال بود که برای پر کردن این چاه‌ها حکم گرفته بودیم که خوشبختانه امسال حداقل ۱۰ مورد آن‌ها پلمب شد.

فلاحتی افزود: چنانچه اعتبار باشد می‌توان کار‌های مطالعاتی دقیق‌تری درباره اینکه وجود چاه‌ها تا شعاع چند کیلومتری تالاب بر وضعیت آن اثر مستقیم دارد انجام داد که این امر به حفظ تالاب خصوصا در سال‌های آتی کمک خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با انسداد چاه‌های غیرمجاز حاشیه تالاب و آبرسانی به آن، جلوی خشکی کامل هشیلان گرفته شود.

فلاحتی از وضعیت سراب نیلوفر یاد کرد و افزود: خوشبختانه سراب نیلوفر نیز هنوز آب دارد و خشک نشده است.

رئیس اداره محیط زیست کرمانشاه یکی از مشکلات اصلی سراب نیلوفر را کشت محصولات آب‌بر از جمله ذرت دانست و اظهار کرد: امیدواریم با پایان ایام آبیاری محصول ذرت وضعیت سراب نیلوفر نیز بهبود یابد و دیگر شاهد خشک شدن آن نباشیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار