مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به استقرار ۲۲۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در مرزهای استان گفت: جابجایی زائران از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه روان است.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲ 07 September 2023

محمد جولانژاد امروز، ۱۶ شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اول ماه صفر لغایت ۲۰ صفر ( روز اربعین) تردد ۲ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۶۹۶ زائر از پایانه‌های مرزی استان به ثبت رسیده است که از این میزان سهم پایانه مرزی شلمچه یک میلیون و ۶۱۲ هزار و ۸۳۴ زائر و پایانه مرزی چذابه ۷۳۱ هزار و ۸۶۲ زائر بود.

وی با اشاره به تردد ۲۷۴ هزار و ۴۴۲ نفری اتباع خارجی از مرزهای شلمچه و چذابه، افزود: در این بازه زمانی دو میلیون و ۷۰ هزار و ۲۵۴ زائر ایرانی نیز از مرزهای استان تردد داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از تردد ۱۶ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۶۴۹ وسیله نقلیه در محورهای استان و رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: مجموع ورود به استان ۷۹۶ هزار و ۷۸۲ وسیله نقلیه و خروج ۷۷۴ هزار و ۳۷ خودرو گزارش شده است.

جولانژاد بیان کرد: بیشترین پلاک مشاهده شده در خوزستان از استان‌های تهران، لرستان و اصفهان بوده است.

وی ادامه داد: از اول صفر لغایت ۲۰ صفر (روز اربعین)، با انجام ۱۰ هزار و ۱۹۷ سفر در مرز شلمچه، تعداد ۲۵۰ هزار و ۱۲۲ زائر از ناوگان حمل و نقل عمومی برای عزیمت به مقاصد خود استفاده کردند و در پایانه مرزی چذابه نیز با انجام ۳ هزار و ۲۵۳ سفر، تعداد ۹۱ هزار و ۹۹۲ زائر جابجا شدند.

جولانژاد با اشاره به استقرار ۲۲۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در پایانه‌های مرزی خوزستان بیان کرد: در حال حاضر نیز به طور میانگین ۱۵۰ ناوگان در پایانه مرزی شلمچه و ۷۰ ناوگان در پایانه مرزی چذابه مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جابجایی زائران از دو مرز شلمچه و چذابه روان انجام می شود و مشکلی در خصوص تامین ناوگان وجود ندارد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار