استاندار و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی به مناسبت قیام یوم الله 17 شهریور هرکدام پیام هایی صادر کردند.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲ 08 September 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، استاندار و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی به مناسبت قیام یوم الله ۱۷ شهریور هرکدام پیام‌هایی صادر کردند.

در پیام جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی آمده است: به نام خدا

«ما هفدهم شهریور را حرکتی در ادامه حرکت خونین عاشورای حسینی می‌دانیم... خون‌های پاک شهدای عزیز هفدهم شهریور یک ملت را نجات داد». مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

هفدهم شهریورماه ۱۳۵۷ یکی از ماندگارترین روز‌ها در تاریخ پرفراز و فرود انقلاب اسلامی است که بیش از سایر وقایع، استیصال و ناتوانی رژیم سفاک پهلوی را در مقابل نهضت بزرگ امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه به تصویر کشید و فصل خونینی از تاریخ حماسه همیشه جاودان مردان و زنان ایرانی در مسیر عزت و کرامت وطن را ثبت و ضبط نمود.

قیام ۱۷ شهریور که به درستی یوم الله نامیده شده، از روز‌های مهمی بود که افول چراغ نظام سلطه و طلوع خورشید آزادی ایران را در گوش جهانیان فریاد زد و مقدمه‌ای شد برای جهانی شدن انقلابی که با اتحاد و همبستگی ملتی ستمدیده، اما آزادیخواه به سرانجام رسید و در کمتر از نیم قرن، به عنوان الگویی ناب برای اشاعه اسلام، دنیا را درنوردید.

فرصت را مغتنم شمرده با تقدیم بهترین تحیات الهی به ارواح ملکوتی تمامی شهیدان به ویژه لاله‌های گلگون کفنی که در جمعه سیاه میدان ژاله به خاک و خون کشیده شدند، بدینوسیله ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، استمرار انقلاب اسلامی و اتصال آن به حکومت، ولی الله الاعظم حضرت مهدی ارواحنا فداه را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم و امیدوارم همه خدمتگزاران در هر رده و پُستی که به نمایندگی از دولت مردمی سیزدهم در جای جای این سرزمین مشغول ادای وظیفه اند، در مسیر خدمت به نظام و مردم لایق و شایسته ایران اسلامی، به گونه‌ای گام بردارند که هرگز مدیون خون پاک شهیدان و شرمنده درگاه باریتعالی نباشیم، ان شاء الله

در پیام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم

۱۷شهریور ماه؛ یادآور ایثار و از جان گذشتگی شهدایی است که با نثار خون خود، میدان ژاله را میدان شهداء و میدان تحقق دلاورمردی و رشادت‌های تاریخ ساز خود کرده و عاشورای حسینی را در شهریور ۵۷ تجسم بخشیدند.

قیام جمعۀ خونین هفدهم شهریور ۱۳۵۷، اگرچه جمعه سیاه نام گرفت، اما با ایجاد موجی قوی و سهمگین از خون پاک شهدا، به جمعۀ خونین بدل شد، تا رژیم ستمشاهی تا بن دندان مسلح پهلوی و اریکۀ قدرت طاغوتیان را درهم شکند؛ روز مهم و تاریخ ساز‌ی که عامل تسریع‌کنندۀ روند پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ شد.

امسال در چهل و پنجمین سالگرد این قیام تاریخی و بزرگداشت شهدای گرانقدر قیام یوم الله هفدهم شهریور؛ ضمن گرامیداشت این مناسبت در مساجد؛ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۱۷/۰۶/۱۴۰۲ به تشریح و تبیین ابعاد قیام یوم الله ۱۷ شهریور پرداخته خواهد شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛ ضمن گرامیداشت مقام شامخ و رفیع تمامی شهداء به ویژه شهدای گرانقدر یوم الله ۱۷ شهریور وتقارن معنادار و پرمفهوم ۱۷ شهریور با ایام اربعین حسینی علیه السلام، از مردم شریف و قدرشناس خراسان جنوبی دعوت می‌کند تا با حضور گسترده و معنوی در نماز دشمن شکن جمعه این هفته در سراسر استان، ضمن تجدید میثاق با شهداء، یاد و خاطره شهدای گرانقدر قیام یوم الله هفدهم شهریور را گرامی دارند.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار