تابناک هرمزگان- حین عملیات نجات فردی در عمق چاه کشاورزی ۱۲۰ متری بخش تو کهور شهر هشت‌بندی دچار حادثه شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳ 21 September 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// محمد امین لیاقت رئیس سازمان آتش نشانی بندرعباس گفت:شامگاه ۲۹ شهریور طی اعلام نیاز دستگاه های امدادی شهرستان میناب به تیم تخصصی امداد و نجات در خصوص نجات فرد محبوس شده در عمق ۱۲۰ متری چاه کشاورزی، روستای امیرآباد شهر هشتبندی اکیپ ۶ نفره نجات سازمان آتش نشانی بندرعباس به همراه تجهیزات تخصصی به محل حادثه اعزام شدند.
 وی افزود: در خلال عملیات شهید فواد اورنگی جهت بررسی اولیه وارد چاه شده و پس از اضافه نمودن تجهیزات مورد نیاز برای بار دوم وارد دهانه چاه كشاورزي با عرض دهانه حدودا پنجاه سانت شده و تا عمق ۱۱۰ متری که اندازه عمق آن بيش از یک ساختمان سی طبقه است پايين رفت كه ناگهان ارتباط بيسيم شهيد اورنگي با ساير اعضاي تيم قطع شد.

لیاقت ادامه داد: ساير همكاران بلافاصله شهيد اورنگي را به سطح زمين منتقل نمودند كه با مشاهده ايشان در حالت كما اقدام به احيا و اعزام به بيمارستان حضرت ابوالفضل(ع) ميناب نمودند و متاسفانه تلاش ها براي نجات يكي از شجاع ترين آتش نشانان شهر بندرعباس بي نتيجه ماند و خانواده آتش نشاني بار ديگر در سوگ يكي از بهترين فرزندانش نشست.

رئیس سازمان آتش نشانی بندرعباس گفت: شهيد اورنگي متولد ٣٠ شهريور سال ١٣٦٥ است و همزمان با سالروز زميني شدنش به آسمان پر كشيد.
وی افزود: از اين آتش نشان دو فرزند ٦ ساله و يك ماهه به يادگار مانده است.

لیاقت گفت: شهيد اورنگي از نيروهاي فداكار آتش نشاني بود كه همواره بعنوان نفرات برگزيده دوره هاي تخصصي آتش نشاني معرفي مي شد و طي صدها عمليات امداد نجات با از جانگذشتگي، مستقيما در نجات ده ها شهروند حادثه ديده از مرگ حتمي، نقش مستقيم داشت.

وی افزود: هرچند حوزه ماموريت سازمان آتش نشاني بندرعباس محدود به اين شهر است اما همواره در طول سال با اعلام نياز نقاط مختلف استان، آتش نشانان بندرعباس با جان و دل و در كمترين زمان در حوادث اقصي نقاط استان هرمزگان حضور مي يابند و به امداد و نجات ، جان و مال مردم شهرها و روستاهاي استان مي پردازند كه لازم مي دانم ضمن دورد به روان پاك ساير شهداي آتش نشان بندرعباس، شهيدان جوذري و مرادزاده نيز با فداكاري در همين مسير در سال هاي گذشته جان شيرينشان را تقديم آسايش شهروندان نمودند؛ ياد نمايم.

مديرعامل سازمان آتش نشاني در پايان از همه شهروندان بندرعباسي دعوت نمود تا ظهر جمعه با حضور در نمازجمعه شهربندرعباس بر پيكر اين آتش نشان فداكار نماز خوانده و ساعت ١٦ روز جمعه نيز از مقابل سازمان آتش نشاني بندرعباس، جنب پارك دباغيان، پيكر شهيد اورنگي را تا منزل ابدي در آرامستان باغو بدرقه نمايند.

انتهای پیام//

برچسب ها: آتش نشان ، اورنگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار