مدیرعامل پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با اشاره به راه‌اندازی کمپرسور واحد ۷۰۰ این پالایشگاه، گفت: روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز از طریق این پالایشگاه به شبکه سراسری تزریق می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ 25 September 2023

افشین کیانی اظهار کرد: فاز یک پالایشگاه گاز هویزه در سفر اخیر ریاست جمهور به خوزستان به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید و این پالایشگاه اکنون در حال فعالیت و تزریق گاز به شبکه سراسری کشور است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کمپرسور واحد ۷۰۰ پالایشگاه گاز هویزه، افزود: این طرح با تکیه بر توان و دانش متخصصان، کارکنان و اقدامات نوآورانه در حوزه استفاده از قطعات، تجهیزات، کالاهای سازندگان داخلی و دانش‌بنیان‌ها، راه‌اندازی و وارد مدار شده است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس گفت: با توجه به وارد مدار شدن این کمپرسور، در حال حاضر روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری در حال تزریق است.

کیانی عنوان کرد: با توجه به فعالیت این پالایشگاه در منطقه، شاهد کاهش ۴۰ درصدی میزان آلودگی هوا در منطقه و جلوگیری از خروج مقادیر زیادی ارز و سرمایه از کشور هستیم زیرا این طرح در حال جمع‌آوری گازهای همراه حاصل از فراورش نفت میادین غرب کارون است.

وی ادامه داد: تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی بندر امام و تبدیل گاز ترش به گازهای سبک و تصفیه شده برای تامین و تزریق گاز به شبکه سراسری گاز کشور و تولید گوگرد گرانول به منظور مصرف در صنایع شیمیایی و کشاورزی از دیگر اهداف مورد نظر در این پالایشگاه است.

شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار و در جنوب غربی شهر اهواز و در ۶۰ کیلومتری شهرستان هویزه واقع شده است. فاز یک این طرح در سفر استانی دولت به خوزستان و با حضور رئیس جمهور، به صورت رسمی افتتاح و راه‌اندازی شد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار