مدیرکل راه آهن قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریورماه حدود یک و نیم میلیون مسافر از طریق ناوگان ریلی قم جابه‌جا شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ 28 September 2023

به گزارش تابناک قم، غلامحسین دباغ روز پنجشنبه در گفت‌وگویی بیان داشت: در همین رابطه یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۶۷ نفر طی ۶ ماهه نخست سالجاری از طریق ناوگان ریلی قم جا به جا شدند که این موضوع نشان دهنده جایگاه مهم راه آهن قم در جابه‌جایی مسافران این بخش در سطح کشور است.

وی با اشاره به اینکه در مقایسه آمار جابجایی مسافر در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری را شاهد بودیم، گفت: آمار خروجی مسافر در این مدت، ۷۴۶ هزار و ۸۱۲ نفر بوده که ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: همچنین آمار ورودی مسافر به راه آهن قم نیز در این مدت ۷۴۴ هزار و ۲۵۵ مسافر بوده که در این مورد نیز رشد ۱۹ درصدی را شاهد هستیم.

دباغ ادامه داد: این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ در همین مدت آمار ورودی و خروجی مسافر در مجموع یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۳۵۴ نفر بوده‌است.

مدیرکل راه آهن قم گفت: ایستگاه راه آهن قم درحال حاضر سومین ایستگاه مسافری کشور از لحاظ جابجایی مسافر بعد از ایستگاه‌های مشهد و تهران است.

وی در ادامه با بیان اینکه در بحث قطار های حومه ای نیز شاهد رشد هشت درصدی بوده‌ایم افزود: آمار ورودی و خروجی مسافرین قطارهای حومه‌ای از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریورماه در مجموع، ۶۰۲ هزار و ۹۱۲ نفر مسافر بوده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار