سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری گفت: بر اساس آمار شهرداری در نیمه نخست سالجاری ۲۳۷ نفر مجموع نجات یافتگان حوادث مختلف توسط نیروهای آتش نشانی کهریزک هستند که این عدد بیانگر مجاهدت و تعهد کاری در حفظ جان و مال شهروندان کهریزک است.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ 01 October 2023

به گزارش تابناک تهران، محمد بشارت روز یکشنبه ۹ شهریور در مراسم گرامیداشت و تجلیل از کارکنان آتش نشانی شهرداری کهریزک اظهار داشت: مجاورت شهر کهریزک با مناطق صنعتی و تنوع بالای خطرات و حوادثی که در این منطقه اتفاق می افتد، حساسیت کار امداد و نجات را بالا می برد. به همین دلیل می طلبد مجموعه شهرداری توجه ویژه ای به وضعیت کاری و معیشتی پرسنل شاغل در آتش نشانی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی به روز بودن تجهیزات نیز می تواند کمک چشم گیری در بهبود عملکرد آتش نشانان داشته باشد که امیدواریم با حمایت و درایت شهردار و مسئولان متولی امر در آینده شاهد افزایش کیفیت تجهیزات و به تبع آن بالارفتن توان خدماتی این مجموعه باشیم.

این مسئول افزود: آتش نشانی در تمام کشورها جزو مشاغل سخت و بسیار پرخطر بشمار می آید، زیرا ریسک پذیری، ساعت کاری و میزان فعالیت در این شغل بسیار بیشتر از سایر مشاغل است.

بشارت ادامه داد: آتش نشانان همانند رزمندگانی که در جبهه های نبرد از خاک وطن و جان ملت محافظت می کنند، در حوادث و اتفاقات گوناگون و با از خودگذشتگی، از جان و مال هموطنان خود حفاظت می کنند و امروز در بهشت زهرا (س) قطعه ی شهدای آتش نشان مدفن دلیرمردانی است که برای محافظت از جان دیگران زندگی خود را به خطر انداخته و جان شیرین خود را در راه سلامتی و رفاه همنوعان خود فدا کردند.

سرپرست فرمانداری ویژه ری یادآور شد: هفتم مهرماه یادآور رشادت ها و از جان گذشتگی آتش نشانانی است که در حادثه بمباران پالایشگاه آبادان در هفتم مهرماه سال ۱۳۵۹ برای حفظ جان هموطنان و برای حفاظت از سرمایه های ملی کشور تن و جان خود را به آتش زدند و پس حمله هوایی مجدد به پالایشگاه به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

وی افزود: مدتی پیش ما در حادثه انفجار ساختمان در محله جوانمرد قصاب شهرری به وضوح عملکرد سریع، تخصص و مهارت و از خودگذشتگی نیروهای خدوم آتش نشان و سایر دستگاه های امدادی نظیر هلال احمر و اورژانس را دیدیم، همکاران شما با تخصص و مهارت کامل و جانفشانی پیش از همه در محل حادثه حاضر شده و محله و ساکنین آن را از خطر بزرگی دور کردند و مانع از افزایش خسارات جانی و مادی برای شهروندان شدند.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری با ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت شامل ۸۰ هزار نفر جمعیت شهری و ۷۰ هزار نفر جمعیت روستایی، در جنوب شهرری واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار