مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از حمایت این نهاد از ۲۲ هزار سالمند خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ 02 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، ناصر ظاهری در همایش گرامیداشت روز سالمند اظهار کرد: سالمندان ثروت و دارایی‌های یک خانواده هستند که تجلیل از این قشر از وظایف هر خانواده‌ای می‌باشد و کمیته امداد نیز باید از جامعه سالمند خود به عنوان سرمایه‌های اجتماعی تجلیل به عمل آورد.

وی پاس نگاه داشتن حرمت سالمندان را از وظایف امدادگران دانست و ادامه داد: حدود ۳۰ درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین را سالمندان تشکیل می‌دهند که جمعیتی بالغ بر ۲۲۰۰۰ نفری را شامل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به آیات قرآن و روایات بزرگان دینی که در رابطه با احترام به بزرگتر‌ها و والدین آمده است، عنوان کرد: کمیته امداد برنامه‌های مختلفی برای سالمندان دارد که می‌توان به اعزام به قم و مشهد مقدس در قالب شوق زیارت، پرداخت هزینه نگهداری از سالمند به خانواده ها، برگزاری همایش و برنامه‌های شاد و مفرح، اجرای تست‌های کنترلی فشار خون و قند خون و تجلیل از سالمندان اشاره کرد.

این مسوول تصریح کرد: با توجه به افزایش سن در سالمندان ما بسیاری از بیماری‌ها به سراغ آن‌ها می‌آید و اغلب از بیماری در رنج هستند که در این راستاخانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد می‌توانند کلیه خدمات درمانی مورد نیاز خود را از مراکز دولتی به صورت رایگان دریافت کنند.
منبع/فارس

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار