برداشت خرما از سطح ۶۵۰ هکتار از نخلستان‌های بارور قصرشیرین واقع در غرب استان کرمانشاه و همسایگی کشور عراق آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ 04 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان جبار خدامرادی رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : برداشت خرما از نخیلات این شهرستان با ۳۰۰ نفر شغل مستقیم تا آذرماه آینده ادامه دارد جدای از اینکه در اقتصاد منطقه تاثیر خوبی دارد.

جبار خدامرادی افزود: میانگین عملکرد تولید خرما در هر هکتار نخیلات قصرشیرین ۶ تُن است و پیش‌بینی می‌شود سه هزار و ۹۰۰ تُن محصول مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف در اقصی نقاط کشور شود.

وی اضافه کرد: قصرشیرین در مجموع ۹۵۰ هکتار نخلستان با رویکرد تولید عمده و تجاری دارد که ۶۵۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است و از ارقام این منطقه می‌توان به زاهدی، پیارم، برحی، ربی، خضراوی، جعفری، ازرق، اشرسی، کبکاب و مجول اشاره کرد.

وی ادامه داد: خرمای برداشت شده از نخلستان‌های قصرشیرین به صورت تازه خوری استفاده می‌شود؛ همچنین باغداران با تبدیل آن به فرآورده‌های مختلف نظیر شیره خرما ارزش افزوده ایجاد می‌کنند که در صورت استقبال سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی، بسته بندی و فرآوری؛ حمایت و مشوق‌های لازم مانند اعطای تسهیلات ارزان قیمت به عمل خواهد آمد.

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین اظهار کرد: طی یک سال گذشته و با هدف ارتقای کیفی نخیلات قصرشیرین از باغداران با واگذاری نهاده‌های کشاورزی، اختصاص نهال یارانه ای، اعطای تسهیلات ارزان قیمت، تامین لوله و اتصالات انتقال برای آبیاری مدرن و کاهش آثار خشکسالی حمایت شد.

خدامرادی تاکید کرد: باغداران و کشاورزان قصرشیرین در صورت هر گونه نیاز و حمایت از جمله در بحث توسعه کمی و کیفی نخلستان‌ها می‌توانند به اداره جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه تا اقدامات لازم انجام شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار