بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک گفت: به دهیاران اعلام شده هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در مسیل ها و رودخانه‌ها را کتباً به بخشداری اعلام کنند تا با هماهنگی اداره منابع امور آب و دستگاه قضایی، اقدام مناسب انجام شود.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 09 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، رضا کرمی زیارانی ظهر امروز در جلسه با دهیاران بخش مرکزی شهرستان آبیک که در بخشداری برگزار شد، با اشاره به تعیین دهیاری‌های روستا‌های یانس آباد و ناصرآباد به عنوان روستا‌های معین برای جمع آوری پسماند ۲۴ روستای بخش مرکزی، اظهار کرد: با این اقدام سالانه حدود یک میلیارد تومان برای جمع آوری پسماند روستا‌های بخش مرکزی و انتقال به سایت محمدآباد یا سایت زیاران هزینه می‌شود که بین ۴ تا ۵ میلیارد تومان به نفع تمام روستا‌ها شده است و این اعتبارات برای امور مختلف روستا هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه طی یک و نیم سال گذشته حداقل در ۹۰ درصد از روستا‌های بخش مرکزی شهرستان آبیک دو پروژه اجرا شده است، افزود: لازم است دهیاران نسبت به تعیین تکلیف رسوب پول‌ها در دهیاری‌ها سریعا اقدام کرده و با تعریف پروژه نسبت به تعیین تکلیف این پول‌ها، گام‌های موثری بردارند.



بخشدار مرکزی شهرستان آبیک بر اخذ دو پیمانکار برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در روستا‌های این بخش از سوی دهیاران تاکید و خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم، با قیمت پایین‌تر نسبت به جمع آوری سگ‌های ولگرد اقدام می‌شود. دهیاران باید توجه داشته باشند که صرفاً به تحویل رسید از سوی پیمانکار بسنده نکنند بلکه مطمئن شوند سگ‌های جمع آوری شده به مکان مناسب اعم از کمپ یا پناهگاه منتقل می‌شوند.

کرمی زیارانی اضافه کرد: با توجه به هشدار‌های هواشناسی مبنی بر احتمال بارش‌های سیل آسا و احتمال سیل، تیم فنی متشکل از ادارات منابع امور آب و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای بررسی تمام آبراهه‌های اتوبان، جاده قدیم و جاده‌های فرعی روستا‌ها تشکیل شده تا در صورت انسداد یا وجود مشکل، نسبت به لایروبی و بازگشایی آن‌ها اقدام شود. به دهیاران نیز اعلام شده هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در مسیل‌ها و رودخانه‌ها را کتباً به بخشداری اعلام کنند تا با هماهنگی اداره منابع امور آب و دستگاه قضایی، اقدام مناسب انجام شود.

وی اذعان کرد: لازم است دهیاران در راستای سنددار کردن واحد‌های مسکونی و اراضی کشاورزی اهالی روستا‌ها را تشویق و ترغیب کنند که با اجرای این امر، هم مشکلات زمین‌خواری و هم بسیاری از اختلافات رفع می‌شود.

این مسوول بر ارائه لیستی از تعداد آمار اتباع بیگانه از جمله افاغنه در روستا‌ها به بخشداری تاکید و تصریح کرد: در صورت تصویب و ابلاغ کمیته فنی، نصب دوربین‌های نظارتی برای جلوگیری از سرقت و جرایم در روستا‌ها نصب می‌شود.



بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک با تاکید بر پیگیری پروژه‌های در حال اجرای روستا‌های این بخش از سوی دهیاران، افزود: دهیاران باید تا آنجا که قانون اجازه می‌دهد و زیر سوال نمی‌روند به مردم روستا‌ها در امور مختلف مساعدت کنند و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

گفتنی است، اختصاص قیر رایگان برای آسفالت جاده‌های روستاها، رفع مشکل برق حسین آباد کرد، تسهیل در الحاق به بافت روستاها، بهسازی مخزن هوایی آب شرب برخی روستاها، آسفالت روستا‌هایی که زیرسازی انجام شده، نصب دوربین‌های نظارتی در روستاها، رفع مشکل بیمه دهیاران، جمع آوری سگ‌های بلا صاحب، تعیین تکلیف وجود افاغنه، مشکلات آب شرب و طرح هادی روستا‌ها و... از جمله مسائلی بود که دهیاران مطرح و خواستار پیگیری و رفع این مشکلات شدند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار