معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمانشاه گفت: با نصب پلاک هوشمند گام مهمی در راستای هوشمندسازی شهر کرمانشاه برداشته و اطلاعات ابنیه به سهولت در دسترس قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۳۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵ 11 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین، کاوه مردافکن پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ١٩ مهر ماه) در آیین رونمایی پلاک هوشمند شهری و تمبر اختصاصی کرمانشاه شهر هوشمند که در تالار عمارت شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: پروژه شهر هوشمند در کشورهای پیشرفته دنیا از سال ١٩٩٠ اجرایی شده است.

وی افزود: در کشور ایران از سال ١٣٩۵ موضوع پروژه «جی نف» و مکان یابی هوشمند مطرح شده و اقداماتی در بستر رسیدن و نیل به «شهر هوشمند» انجام شد در همین راستا ابتدا در شهرداری کرمانشاه همکاری مستمری با مخابرات داشتیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: برای نخستین بار قراردادی در راستای فیبر نوری منعقد شد که این قرارداد فیبر نوری علاوه بر دسترسی آسان تمام شهروندان به استفاده از اینترنت امکان استفاده از اینترنت پر سرعت را برای همگان فراهم می‌کند.

وی با اشاره به مولفه‌های مختلف شهر هوشمند، ادامه داد: تکمیل این پروژه نیازمند همدلی و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان از قبیل پست، مخابرات، آب و فاضلاب و برق است.

این مسئول بیان کرد: هوشمندسازی نتایج بسیار خوبی از جمله کاهش تردد، کاهش بروکراسی و کاهش مراجعات شهروندان به شهرداری را به دنبال دارد.

وی تشریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی در قالب شهر هوشمند منعقد شده و اکنون بسیاری از کارهای نظارت ساختمان و تبادل اطلاعات بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان به صورت الکترونیکی و کامپیوتری انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: بر اساس برنامه‌هایی که سازمان فاوا در سیستم شهرسازی در حال پیگیری آن است در آینده نزدیک به سمتی می‌رویم که برای بسیاری از امورات از جمله صدور پروانه ضرورتی به مراجعه شهروندان به شهرداری نباشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این آیین پلاک کوبی را به فال نیک می‌گیریم و این پروژه دارای لایه‌های دسترسی مختلفی است لذا پلاک که در هر واحدی نصب شود قطعا به راحتی از طریق سیستم‌های اندروید و موبایل قابلیت رهگیری دارد.

وی افزود: بر اساس این سیستم اطلاعات ملک از جمله محل قرارگرفتن ابنیه مشخص می‌شود و در برنامه‌های آینده اطلاعات مکانی به صورت ٢ بعدی و سه بعدی قابل دسترسی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار