نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: برای استقبال از زائران اربعین سال آینده، از هم‌اکنون باید برای ایجاد زیرساخت مناسب برنامه ریزی کرد.
کد خبر: ۱۱۳۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴ 11 October 2023

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فر روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خادمان اربعین حسینی در شلمچه اظهارکرد: مرز شلمچه امسال هم در میان مرزهای دیگر بی نظیر بود و از امروز باید برای اربعین سال بعد و ایجاد زیرساخت‌ها اقدامات لازم را برنامه ریزی کنیم.

وی اظهار کرد: اقداماتی که امسال در مرز شلمچه برای تردد آسان زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده بود نسبت به سال‌های گذشته رشد بهتری داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فر با بیان این مطلب که شلمچه و "میدان مقاومت" خرمشهر را دروازه ورود اتباع عراق به کشور و روزگاری دروازه ورود تشیع به ایران اسلامی بود افزود: مسوولان و بخصوص منطقه آزاد اروند با همفکری و برنامه‌ریزی بلواری را در تراز منطقه طراحی و اجرا کنند تا شهروند خارجی در بدو ورود، متوجه عیار این منطقه شود.

وی بیان کرد: امسال با همدلی که بین سازمان‌های اجرایی و نظامی و مواکب مردمی ایجاد شده اربعینی متفاوت‌تر از گذشته را شاهد بودیم ولی باید بسترها و ساختارهای بهتر را برای اربعین آینده مهیا کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین گفت: به برکت اربعین نیروهای مقاومت فلسطین طوفان عظیمی به پا و شکست جبران ناپذیر به رژیم غاصب کودک کش صهیونیست تحمیل کرد.

آیت الله محسن حیدری اظهار کرد: امت اسلامی به پا خواهد خواست و در جبهه‌های مختلف اسرائیل را زمین گیر کرده است.

وی افزود: به فرموده امام راحل راه آزادی قدس از کربلا می‌گذرد و این امر در حال تحقق است، خادمان اربعین حسینی باید شاکر باشند که زمینه ساز آرامش برای دنیای اسلام و انقلاب هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: امسال در مرز شلمچه با ایجاد زیرساخت‌های لازم، خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی با کیفیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته ارائه و این مهم با همدلی سایر مسئولان اجرا شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این آیین گفت: شاهد اجتماع پرشور و باشکوه اربعین حسینی در مرز شلمچه بودیم، این حرکت مردمی در سال جاری، با کیفیت مناسب‌تری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد.

علی زارعی بیان کرد: همچون هرساله بحمدالله شاهد یک مراسم پرشور و باشکوه اربعین حسینی در مرز شلمچه بودیم، این حرکت مردمی در سال جاری، با کیفیت مناسب‌تری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد که این نتیجه همدلی و همراهی همه کسانی بود که در این راه، زحمت کشیدند.

وی با بیان اینکه اگر در اربعین سال جاری توفیقی حاصل شد، حاصل همدلی و همراهی و برادرانی بود که باعث شد همه ادارات استان خوزستان و شهرستان‌های آبادان و خرمشهر پای کار بیایند، گفت: اربعین حسینی یک حرکت کاملا مردمی است که ارگان‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی، تنها تسهیل‌گر این حرکت مردمی هستند و نواقص و نیازهای زائر را در مسیر زیارت عتبات عالیات رفع می‌سازند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، افزود: شاهد بودیم که همه دستگاه‌ها از جمله فراجا، مرزبانی، نهادهای خدماتی، اجرایی، نظارتی و عملیاتی، با دل و جان برای رفاه حال زائر زحمت کشیدند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان: برای ایجاد زیرساخت‌ مناسب اربعین سال آینده، برنامه‌ریزی شود

در این آیین از ۷۰ خادم اربعین حسینی در آبادان و خرمشهر و همچنین خبرنگاران ایرنا دفتر آبادان به دلیل پوشش مطلوب خبری مراسم اربعین حسینی تجلیل شد.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار