کد خبر: ۱۱۳۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶ 14 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سالمندی ورود به مرحله ای از زندگی است که فرصت تفاهم و انتقال تجربه و ارتباط عاطفی را گشوده تر می کند ،سالمندی عزلت و گوشه نشینی و بی وظیفه ای و بی کارکردی و افسرده گی نیست حتی اگر ضعف بدنی در کنار آن باشد باز به معنی دور ماندن از اجتماعی و ارتباط و درس آموزی از جهان و جامعه نیست!
سالمندی کارگاه بروز و ظهور زندگی است که گران حاصل شده است! پس سالمندی را ارج نهیم و برای بهره گیری از ظرفیت آنها فرصت های تازه خلق کنیم !
بدين منظور سراهاي تجربه فعال شد
!در راستای این مهم شهرداری تهراندر دوره پنجم با ایجاد 5 سرای تجربه تلاشی موثر برای ایجاد این فرصت برای سالمندان و دیگر شهروندان فراهم کرد؛
تا با برگزاری دوره های کارگاهی مشترک میان این گروه سنی و دیگر گروههای سنی فرصت تعامل و ارتباط را برای گسترش نوعی تفاهم میان نسلهای گوناگون کند !
این طرح که باپیشنهاد شورای پنجم و اقدام موثر معاونت اجتماعی در 5 منطقه شهری اجرا شد فرصتی برای آزمودن این مهم بود که آیا این بخش ازجامعه به دلیل کهولت سن و یا ورود به سن بازنشستگی نبایستی به عنوان فرصتی برای رونق اجتماعی و نشاط عمومی برای خود و دیگران باشند !
نتیجه این مکانها مثبت بود آنها توانستند با ارتباط گیری با دیگران به نوع تازها ی از ارتباطات انسانی دست پیدا کنند که شاید دور از دسترس بود.
این رابطه تعاملی برای مدیریت شهری نیز بستری برای بهره گیری از ظرفیت های پنهان مانده در شهر بود ؛که قادر است بخش بزرگی از مسائل فرهنگی – آموزش و ...  تامین کند
روزنامه آرمان امروز 

زهرا نژادبهرام

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار