سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از دستگاه های امنیتی و نظارتی خواست تا مانع خروج بدون مجوز شکر از استان شوند.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ 14 October 2023

محمد راضی جلالی روز شنبه در نشست تنظیم بازار خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: متاسفانه مواردی در خصوص خروج بدون مجوز شکر از استان گزارش شده که این موضوع از دستگاه‌های امنیتی استان پیگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی خوزستان باید تا ۲ روز آینده گزارشی از نحوه تامین و توزیع شکر در استان ارائه کند گفت: به منظور ساماندهی و همچنین بررسی عرضه و تقاضای این محصول، این سازمان باید فهرست عاملان دارای مجوز عرضه شکر استان را در اختیار معاونت اقتصادی استانداری قرار دهد.

خوزستان دارای هشت واحد تولیدی نیشکر شامل "هفت تپه"، "امام خمینی(ره)"، "دهخدا" ، "حکیم فارابی"، "امیرکبیر"، "دعبل خزاعی"، "میرزاکوچک خان" و "سلمان فارسی" از شرکت های تابعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان هستند. شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی حدود ۴۰درصد نیاز کشور به شکر را تامین می‌کند، نیاز سالانه کشور به شکر حدود ۲.۲ میلیون تُن است.

راضی جلالی افزود: کارخانه های نیشکر از منابع استان برای کار و تولید استفاده می‌کنند و بدیهی است که نیاز مردم خوزستان به شکر را تامین کنند.

وی در ادامه با تاکید بر نظارت هر چه بیشتر و بهتر تامین و توزیع گوشت قرمز در بازار استان گفت: متاسفانه تامین و توزیع گوشت قرمز در بازار استان با چالش‌هایی روبه‌رو است که این شرایط افزایش بی رویه قیمت‌ها را درپی داشته است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز در بازار خوزستان تا ۶ میلیون ریال افزایش یافته است.

راضی جلالی با تاکید بر اینکه نباید مشکلی در تامین کالای اساسی استان ایجاد شود افزود: دستگاه‌های مروبطه پیشگیری‌های لازم به منظور جلوگیری از هرگونه کمبود و یا مشکل در تامین گوشت قرمز و مرغ را در دستور کار قرار دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان همچنین با ابراز گله‌مندی از وضعیت نامناسبت پخت نان در استان گفت: مردم از این وضعیت رضایت ندارند بنابراین نظارت بر کیفیت و حجم پخت نان با جدیت بیشتری اعمال شود.

وی ادامه داد: اگر مدیران استان مشکلات و مسائل را به دستگاه‌های دیگر نسبت دهند مشکلات مردم حل نمی‌شود؛ لذا همه دستگاه‌ها موظف به خدمات رسانی مناسب به مردم هستند.

راضی جلالی همچنین بر تامین نهاده و شرایط لازم برای افزایش تولید گوشت قرمز و مرغ در استان از سوی سازمان جهادکشاورزی استان تاکید کرد.

در ادامه این نشست حمید بدوی مدیر کل پشتیبانی امور دام خوزستان افزود: ۸۰ هزار تن واردات گوشت قرمز از آبان ماه امسال به کشور آغاز می‌شود، سهم استان از این میزان هنوز مشخص نیست.

منبع/ایرنا

برچسب ها: شکر ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار