معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: در قالب طرح سراسری عملیات اجرایی طرح‌های آبخیزداری، احیای قنوات و انتقال آب کشاورزی در کشور عملیات آبخیزداری در ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان نیز آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴ 15 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا غلامرضا چامه اظهار کرد: در قالب اجرای این طرح که اخیرا با حضور معاون اول رییس جمهور به صورت ارتباط تصویری با ۳۱ استان کشور صورت پذیرفت، عملیات اجرایی طرح های آبخیزداری، احیای قنوات، استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی استان ها از جمله کرمانشاه آغاز شد.

وی افزود: از مجموع اعتبارات اختصاص یافته برای این طرح ها در استان کرمانشاه یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان به اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری، کنترل سیلاب ، تغذیه آبخوان دشت ها، حفاظت از خاک کنترل فرسایش و کاهش رسوب حوزه های سدهای مخزنی اختصاص یافت.

چامه یادآور شد: بر همین اساس این عملیات اجرایی آبخیزداری در ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه در قالب تفاهمنامه سه ساله با قرارگاه امام حسن مجتبی انجام می شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه یادآور شد: پیش بینی شده است با استفاده از این اعتبار ۵۱ طرح مختلف در این حوزه به اجرا گذاشته شود که می تواند سالیانه ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب به منابع زیرزمینی استان اضافه کند.

وی کاهش سیل خیزی در منطقه به ویژه در حوزه های شهری و تاسیسات زیربنایی و اراضی مهم کشاورزی را از اهداف این طرح عنوان کرد و ادامه داد: از ۹۶۰ هزار هکتار عرصه مطالعه شده منابع طبیعی استان، تاکنون طرح های آبخیزداری در ۶۰۰ هزار هکتار آن اجرایی شد و عرصه‌های باقیمانده در قالب این طرح اجرایی می‌شود.

چامه تاکید کرد: امسال همچنین یا اختصاص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار ۲۲ طرح ملی و استانی نیز در حوزه استان کرمانشاه به اجرا گذاشته می شود.

در قالب طرح سراسری عملیات اجرایی طرح‌های آبخیزداری، احیای قنوات و انتقال آب کشاورزی در کشورطرح در قالب یک تفاهم‌نامه با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) مشتمل بر عملیات اجرایی چندین پروژه بزرگ در حوزه کشاورزی در استان کرمانشاه خواهد بود که برای اجرای آن سه هزار ‌۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه یادآور شد: این پروژه ها شامل طرح‌های انتقال آب با لوله و کانال با اعتبار ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، بازسازی قنوات با اعتبار ۱۵۴ میلیارد تومان و طرح های تامین آب با اعتبار ۵۶۳ میلیارد تومان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار