مدیر دفتر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در قالب قرارگاه لایروبی شهید لولایی ۴۰ بازه از رودخانه‌های گلستان به طول ۹۶ کیلومتر لایروبی و ۷۴۳ هزار مترمکعب از رسوبات، به خارج‌ازمسیر جریان آب منتقل شد.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶ 15 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، علی‌اصغر خسروی، بعدازظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با ابتکار عمل سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین استاندار گلستان، قرارگاه لایروبی شهید لولایی در گلستان تشکیل شد تا با استفاده از ظرفیت‌های داخلی استان و استان‌های هم‌جوار مانند سمنان، اصفهان و خراسان شمالی لایروبی رودخانه‌های اولویت‌دار استان انجام شود.

مدیر دفتر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: در مجموع سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر رودخانه در گلستان وجود دارد که بخش‌هایی از شهر‌ها و روستا‌ها و تأسیسات زیربنائی عبور می‌کند.

وی بیان کرد: باتوجه‌به هزینه بالای لایروبی، بخش‌های مذکور در اولویت لایروبی قرار داشته و انجام این کار سالیانه بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

خسروی اضافه کرد: با استفاده از اعتبارات ابلاغی سال ۱۴۰۱، ۶۰ کیلومتر از نقاط دارای اولویت رودخانه‌های گرگان رود، اترک و کانال‌های آب‌رسان به تالاب سد‌های نوار مرز لایروبی شد.

مدیر دفتر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: همچنین در قالب قرارگاه لایروبی شهید لولایی هم ۴۰ بازه از رودخانه‌ها به طول ۹۶ کیلومتر لایروبی و ۷۴۳ هزار مترمکعب از رسوبات که مانع آبگذری رودخانه‌ها بودند، به خارج از مسیر جریان آب منتقل شد.

وی عنوان کرد: در مجموع مجاری آبی لایروبی شده، ۳۲ کیلومتر در حوزه آبریز گرگانرود، ۱۹ کیلومتر در حوضه آبریز اترک، ۲۸ کیلومتر در حوضه آبریز قره‌سو و ۱۷ کیلومتر در حوضه آبریز خلیج گرگان قرار دارد.
منبع/فارس

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار