معاون خدمات شهری شهرداری تهران از لایروبی ۷۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و ۱۰ هزار کیلومتر انهار خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸ 16 October 2023

به گزارش تابناک تهران، حسین نظری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در حاشیه بازدید خبرنگاران از چگونگی روند لایروبی مسیل‌ها، قنوات و ... در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ان‌شاءالله امسال شاهد بارش‌های خوبی در سطح کشور از جمله شهر تهران باشیم و در همین ارتباط نیز پیش‌بینی‌های لازم در ارتباط با آمادگی شهرداری تهران در خصوص بارش‌های باران و برف پیش‌بینی شده است و ان‌شاءالله به لطف خدا مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی با اشاره به حضور خبرنگاران در حوضچه آبگیری در محدوده حصارک منطقه ۵ گفت: این حوضچه یکی از بزرگترین حوضچه‌های آبگیری در سطح شهر تهران است که آب‌های سطحی ناشی از بارش‌ها در این حوضچه‌ها جمع و در ادامه شن و ماسه‌های همراه با بارش‌ها جمع‌آوری می‌شود؛ در واقع این حوضچه‌ها اجازه نمی‌دهند شن و ماسه همراه با بارش باران‌ها وارد شهر شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به فعالیت سه حوضچه رسوب‌گیر با ابعاد ۲۰ در ۷۰ در سطح شهر تهران تصریح کرد: در این حوضچه‌ها رسوب‌های انباشته شده جمع‌آوری می‌شوند.

نظری همچنین با اشاره به تامین تجهیزات ماشین‌آلات و امکانات مورد نیاز در ارتباط با بارش‌های فصلی (باران و برف) اظهار کرد: در این حوزه با تامین اعتبارات تجهیزات ماشین‌آلات تا بخش زیادی تامین و خریداری شده است.

وی ادامه داد: بخشی از ماشین‌آلات توسط ستاد برف‌روبی تامین شده است و مابقی امکانات و تجهیزات نیز به مناطق ابلاغ شده است تا تهیه و تامین شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به شناسایی ۸۰۰ نقطه از گلوگاه‌های آب‌گرفتگی در سطح شهر تهران گفت: این گلوگاه‌ها از سال گذشته شناسایی شده است و از ۸۰۰ گلوگاه اشاره شده ۵۰۰ گلوگاه مشکل ۵۰۰ گلوگاه برطرف شده و ۳۰۰ گلوگاه نیز به معاونت عمرانی سپرده شده تا مشکلاتشان برطرف شود و ان‌شاءالله پیش از آغاز بارش‌های پاییزی و زمستانی مشکلات این معابر نیز مرتفع خواهد شد.

نظری ادامه داد: در حال حاضر هیچ مشکلی در بحث تجهیزات امکانات در سطح مناطق وجود ندارد و همانطور که گفته شد بخشی از امکانات توسط ستاد برف‌روبی و مابقی نیز توسط مناطق تامین خواهد شد.

وی در ادامه گفت: با تمهیدات انجام شده ۷۰۰ کیلومتر شبکه آب‌های سطحی در ۱۰ هزار کیلومتر انهار و رودخانه‌ها در سطح شهر تهران وجود داد که اقدامات برای لایروبی این محدوده‌ها آغاز شده و ان‌شاءالله قبل از بارش باران این محدوده‌ها لایروبی خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه در خصوص وضعیت نظافت و رفت و روب در سطح شهر تهران گفت: در این ارتباط نیز مردم اذعان دارند که وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده است البته ناگفته نماند که ما در بحث نظافت شهر با چند مشکل روبرو هستیم از جمله اینکه جداول، گاردریل‌ها و کانال‌های زیرزمینی فرسوده هستند و ضمن اینکه ۶ الی ۷ سال بی‌توجهی نسبت به بازسازی این محدوده‌ها صورت گرفته است و این محدوده‌ها نیاز به نوسازی دارند.

نظری با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران گفت: در این ارتباط نیز اواخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده مناقصه‌ای برای مناطق یک سه هشت ۲۱ و ۲۲ در ارتباط با قرارداد‌های جدید برگزار خواهد شد که این طرح به صورت پایلوت در این مناطق اجرا خواهد شد.

وی همچنین به فهرست بهای جدید پسماند اشاره کرد و گفت: این فهرست بهای جدید نیز تهیه و اخیرا ابلاغ شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه نوع قرارداد‌ها با پیمانکاران در حوزه رفت و روب تغییر خواهد کرد، گفت: امیدواریم با این اقدامات تحولی در حوزه نظافت و رفت و روب در سطح شهر تهران داشته باشیم.

نظری همچنین به شست‌وشوی مخازن زباله در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: این مخازن نیز توسط سازمان مدیریت پسماند به صورت مستمر شست‌وشو داده می‌شود و امیدواریم که همانطور که گفته شد شاهد تحولی در نظافت شهر تهران باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار