مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: نقاط بحران زا شهرستان صحنه شناسایی شده و مورد بررسی قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۱۳۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 17 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، افشین یگانه ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۵ مهرماه) در جلسه‌ مدیریت بحران که با حضور فرماندار شهرستان صحنه و جمعی از مسئولان کشوری در فرمانداری شهرستان صحنه برگزار شد، اظهار کرد: به منظور بررسی و پیگیری مجموعه اقداماتی که با دید بحران در حوزه‌های شهرسازی در سراسر کشور انجام گرفته و پیگیری و بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در کشور تیم‌های متعددی اقدام به بازرسی کردند.

وی افزود: استان کرمانشاه جزء پنج یا ۶ استان اول کشور است که با نظم بسیار خوبی در منطقه به عنوان یک قطب کار را آغاز کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: هدف از این سفر بررسی و شناسایی نقاط بحران زا است و این یک طرح کشوری است که نقاط بحران زا و بحران زدا در استان را شناسایی و مورد بررسی قرار دهد.

وی گفت: برنامه‌ریزی برای رفع و یا کاهش اثرات نقاط بحران و مدیریت کاهش ریسک بحران این نقاطِ «بحران زا» طی مطالعاتی صورت می‌گیرد.

یگانه با توضیح اجرای این طرح در استان کرمانشاه بیان کرد: در این طرح سازه‌های فاقد آب گذر، حاشیه رودخانه‌ها و ساختمان‌ها در چهار اکیپ متخصص در شهرستان صحنه اجرا شد.

وی عنوان کرد: شهرستان صحنه با وسعت یک هزار و ۶۱۲ کیلومتر مربع در شرق استان کرمانشاه قرار دارد و این شهرستان سه رودخانه مهم گاماسیاب، دینور آب و جامیشان را دارد.

این مقام مسئول ابراز کرد: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار باغ و ۲۳ هزار هکتار زمین زراعی دیم و ۱۵ هزار هکتار زمین زراعی آبی در این شهرستان وجود دارد همچنین صاحب چندین صنعت تولیدی است.

وی تأکید کرد: شهرستان صحنه با دارا بودن طرح تفصیلی به روز از عملکرد بهتر و تخلفات کمتری برخوردار است.

 

لایروبی مسیل های شهرستان صحنه انجام شد

 

غلامرضا شهبازی فرماندار شهرستان صحنه در ادامه اظهار کرد: برخی اقدامات پیشگیرانه در شهرستان صحنه از بدو ورود اینجانب انجام شد.

وی افزود: سیلاب‌ها و لایروبی مسیل ها و رودخانه‌های شهرستان با هماهنگی همکاران شرکت آب منطقه‌ای و بخشداری که پای کار بودند، انجام شد.

فرماندار شهرستان صحنه تصریح کرد: اتفاقاتی که در حال حاضر بروز می‌کند به واسطه بارش‌های زودهنگامی است که از فصل پاییز شاهد آن هستیم.

وی عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری، امور آب، بنیاد مسکن و تمامی دستگاهای خدمات رسان باید در شهرستان پای کار باشند.

شهبازی با اشاره به انجام بازدید از سطح شهر صحنه گفت: باید نکاتی که در موضوع مدیریت بحران اعلام می‌شود را نقشه راه قرار دهیم و امید است مشکل خاصی در سطح شهرستان نداشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار