یادداشت: سیروان کوهی
کد خبر: ۱۱۳۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 18 October 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// سیروان کوهی در یادداشتی نوشت؛ ورزش در نزد ایرانیان از دوران باستان دارای اهمیت بوده است در آثار تاریخ‌نگاران در روایت‌های شاهنامه آشکارا می‌توان به اهمیت ورزش در نزد مردم ایران پی برد و ورزش و قهرمان‌پروری در کشور باستانی ایران از سده‌ها قبل تاکنون است. امروزه پیامدهای مثبت ورزش در ابعاد گوناگون اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی باعث گسترش روزافزون ورزش در بیشتر کشورهای جهان شده است.
هفته تربیت بدنی به دلیل اهمیت و نقش مهم تربیت بدنی در سلامت و رشد جسمانی افراد، نامگذاری شده است. این هفته به منظور آگاهی‌بخشی و ترویج فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی در جامعه برگزار می‌شود. هدف اصلی این هفته، آموزش و ترویج فعالیت‌های ورزشی به عنوان یک سبک زندگی سالم است.

تربیت بدنی برای بدن فواید زیادی دارد. در ادامه چند مورد از این فواید را برای شما توضیح می‌دهم:
1. بهبود سلامت عمومی: تمرینات تربیت بدنی باعث بهبود عملکرد قلب و عروق، سیستم تنفسی، سیستم ایمنی و سطح انرژی بدن می‌شود. همچنین، تربیت بدنی منجر به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت، چاقی، فشار خون بالا و بعضاً حتی سرطان می‌شود.
2. بهبود قوام و استقامت: تمرینات تربیت بدني باعث قوي شدن عضلات و استخوان‌ها، بهبود تعادل و کشش عضلات مي‌شود. این باعث مي‌شود که شما در طول روز کارهای روزانه خود را با آساني و کارآيي بالاتر انجام دهید.
3. کاهش استرس و افزایش روحيه: فعاليت های فيزيکي منجر به تولید هورمون های خوشحال کننده (endorphins) در مغز مي‌گردد که باعث حالت خوب و آرامش در طول روز شده و استرس را کاهش میدهد.
ورزش عامل خودباوری – تقویت اراده و احساس موفقیت و شادابی است و تخلیله هیجانی و دوری از گوشه گیری و افزایش عزت نفس را بدنبال دارد.ورزش انسان را از حالت بی تفاوتی و افسردگی بیرون می آورد و باعث نشاط و امیدواری وی می گردد.

ما معتقدیم که ورزش به عنوان پدیده ای اجتماعی برای دوام جامعه لازم است چراکه با تغذیه بهداشت جسمی و روحی شادابی خانواده ها و اجتماع را در پیش خواهیم داشت.
امید است که ورزش در جامعه ما به صورت یک عادت دائمی مثل غذا خوردن در آید که با آن جلوی بسیاری از امراض گرفته شود و از آنجا که عقل سالم در بدن سالم است جامعه ای سالم را نیز داشته باشیم و جلوی بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی را بگیریم.به امید اینکه روزی ورزشگاه ها جای تمامی زندان های دنیا را بگیرد.

انتهای پیام//

برچسب ها: ورزش ، سیروان کوهی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار