بازی دو تیم پرسپولیس و پیکان تهران در چارچوب هفته ششم لیگ برتر فوتبال کشور در قزوین برگزار شد و در نهایت با نتیجه ۳ بر یک به سود سرخپوشان پایتخت به اتمام رسید.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵ 19 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، بازی دو تیم تهرانی پیکان و پرسپولیس در چارچوب هفته ششم لیگ برتر فوتبال کشور عصر امروز در ورزشگاه سردار آزادگان شهر قزوین برگزار شد.

مرمت چمن ورزشگاه آزادی تهران و عدم برخورداری ورزشگا‌های پیشنهادی پیکان به عنوان میزبان این بازی از استاندارد‌های مورد تایید فدراسیون فوتبال، دلیل برگزاری این بازی در قزوین بود.



از ساعت‌ها قبل از شروع بازی هواداران پرسپولیس از قزوین و شهر‌ها و استان‌های همجوار خود را به قزوین رسانده بودند و جو جالبی در خارج از ورزشگاه سردار آزادگان شکل گرفته بود.

حضور پرشور طرفداران پرسپولیس ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سردار آزادگان را یکدست به رنگ سرخ درآورده بود و سرخپوشان تهرانی به نوعی در قامت میزبانی بازی وارد زمین شدند.



بانوان فوتبال دوست به ویژه هواداران پرسپولیس نیز در این دیدار حاضر بودند و در طول بازی و در جایگاه ویژه‌ای که برای آن‌ها اختصاص یافته، به تشویق تیم خود پرداختند.

پیش از آغاز بازی بازیکنان دو تیم و تماشاگران به احترام شهدای جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس در غزه، یک دقیقه سکوت کردند.

قضاوت این دیدار بر عهده احمد محمدی بود که بهزاد پناهی، محمدصالح عرب آبادی و ایمان کیهیش به عنوان کمک داور، وی را همراهی کردند و علیرضا کهوری نیز به عنوان ناظر بازی در ورزشگاه سردار آزادگان حاضر شده بود.

رسول خطیبی سرمربی تیم پیکان تهران در نیمه اول ترکیب محمد ناصری، ایمان اکبری، دانیال جهانبخش، امیرحسین صدقی، علی‌اکبر رنجبر، امیر طاهر، منصور باقری، مجتبی حق‌دوست، سامان نریمان‌جهان، محمدجواد آزاده و مهرداد بایرامی را راهی زمین بازی کرد و یحیی گلمحمدی سرمربی پرسپولیس نیز در ابتدای بازی از ترکیب علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، مسعود ریگی، سروش رفیعی، میلاد سورگی، سعید صادقی، محمد عمری و شهاب زاهدی استفاده کرد.



پرسپولیس نیمه اول بازی را هجومی آغاز کرد و چند حمله خطرناک را روی دروازه پیکان ایجاد کرد.

در دقیقه ۱۴ بازی، ارسال توپ از روی نقطه کرنر توسط سروش رفیعی بازیکن پرسپولیس به میانه محوطه جریمه رفت و شهاب زاهدی مهاجم این تیم با یک پرش بلند، توپ را با ضربه سر به گوشه دروازه پیکان فرستاد.

تماشاگران بازی در دقیقه ۲۴ با فریاد زدن نام هادی نوروزی، یاد کاپیتان فقید پرسپولیس را گرامی داشتند.

در ادامه، بازی جذابی از سوی هر دو تیم ارائه شد و تیر‌های دروازه چند بار از سوی مهاجمین به لرزه درآمد.

در دقیقه ۴۴ و با تصمیم خطیبی، امیر طاهر و امیرحسین صدقی دو بازیکن پیکان از بازی خارج شدند و محمد اصلانی و حامد پاکدل به میدان آمدند.

نیمه اول بازی بعد از احتساب یک دقیقه وقت اضافه و با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

نیمه دوم بازی در حالی شروع شد که پیکانی‌ها در همان ابتدا و در دقیقه ۴۶، یک حمله خطرناک را طرح ریزی کرد و توسط حامد پاکدل مهاجم سابق پرسپولیس به گل تساوی رسیدند. پاکدل بعد از به ثمر رساندن گل، به احترام تیم پیشین خود خوشحالی نکرد.

بازی هجومی دو تیم در این نیمه نیز ادامه داشت و گلمحمدی و خطیبی در چند صحنه نسبت به داوری بازی اعتراضاتی داشتند.

پرسپولیس بعد از دریافت گل، بازی را تهاجمی‌تر از پیکان دنبال کرد و چند موقعیت خطرناک گلزنی ایجاد کرد که توسط مهاجمین این تیم به ثمر نرسید.

در دقیقه ۷۲ سرخپوشان تهرانی دوباره به سوی دروازه پیکان حمله کردند و در نهایت با زیرکی شهاب زاهدی مهاجم خود به گل رسیدند و دوباره در بازی پیش افتادند.

در ادامه پرسپولیس همچنان میل به گلزنی داشت و باز هم توسط شهاب زاهدی و در دقیقه ۷۹ از روی نقطه پنالتی به گل رسید.

خطیبی در این دقایق، که بازی را از دست رفته می‌دید دست به دو تعویض دیگر زد و با تصمیم او مجتبی حق دوست و ابراهیم صالحی با رضا غندی پور و ابراهیم صالحی تعویض شدند و یحیی گلمحمدی نیز با خارج کردن همزمان سعید صادقی و سروش رفیعی و وارد کردن سینا اسدبیگی و وحدت هنانوف، تیم خود را به سوی حفظ نتیجه هدایت کرد.

در دقیقه ۸۸ نیز شهاب زاهدی که در این بازی هتریک کرده بود، از بازی خارج شد و نبیل باهوی مهاجم خارجی پرسپولیس برای اولین بار به ترکیب این تیم راه یافت. مهدی ترابی و علیرضا بابایی نیز در دقایق پایانی بازی به جای محمد عمری و دانیال اسماعیلی فر وارد زمین شدند.

در دقایق پایانی بازی پیکان تهران علیرغم ایجاد چند موقعیت گلزنی، موفق به تغییر نتیجه نشد و بازی در نهایت بعد از شش دقیقه وقت و اضافه، با نتیجه ۳ بر یک به سود پرسپولیس به پایان رسید.

شاگردان یحیی گلمحمدی با کسب این پیروزی ۱۵ امتیازی شدند و دوباره به صدر جدول رسیدند. پیکان نیز با این نتیجه و با ۶ امتیاز در رده نهم جدول لیگ برتر ایستاد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار