مدیرکل گمرک مرز پرویزخان، حجم تجارت خارجی این گمرک در نیمه اول امسال را حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ذکر کرد و گفت : از این میزان ۴۶۹ میلیون دلار آن به ارزش وزنی یک میلیون و ۲۷۲ هزار تن صادرات است.
کد خبر: ۱۱۳۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ 23 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان قاسم مطلبی مدیرکل گمرک مرز پرویزخان با تبریک ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات به تمام فعلان این عرصه، گفت : در ۶ ماه نخست امسال صادرات کالا از مرز پرویزخان از نظر وزنی ۳۶ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۸ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی عمده کالا‌های صادراتی از این مرز به عراق را شامل میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و مصالح ساختمانی نام برد.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این گذرگاه ظرفیت بزرگی برای صادرات کالا‌های غیرنفتی است و هم اکنون بخش مهمی از صادرات کشور به عراق از این مرز انجام می‌شود.

مطلبی افزود: صادرات رکن مهم اقتصادی هر کشور و ظرفیت مهمی برای رونق اقتصادی و ارز آوری است و صادرکنندگان به عنوان سربازان جبهه اقتصادی نقش مهمی در این راستا دارند.

وی اظهار کرد: صادرات امروز گام اول توسعه اقتصادی است و با توجه به جنگ اقتصادی که از سال‌های گذشته کشورمان درگیر آن است، رونق صادرات منجر به افزایش تولید محصولات کارخانجات و واحد‌های تولیدی، رونق اشتغال و کاهش معضل بیکاری می‌شود.

مدیرکل گمرک پرویزخان اضافه کرد: صادرکنندگان باید با افزایش و ارتقای کیفیت کالا‌ها و استانداردسازی محصولات خود بتوانند بازار‌های جهانی را تصرف کنند.

مطلبی خاطر نشان کرد: ۲۹ مهرماه فرصت مهمی برای بررسی مشکلات و توانمندی صادرکنندگان و تشریح اهمیت صادرات در توسعه پایدار کشور است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار