کد خبر: ۱۱۳۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱ 27 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، امام جمعه ساری با اشاره به اتفاق اخیر در شهر آمل گفت: روسری‌سوزی بدتر از قرآن‌سوزی است، جای تاسف دارد که چنین فردی از چنان مسئولانی لوح تقدیر دریافت می‌کند، از این رو خواستار برخورد جدی با خاطیان هستیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری با بیان اینکه همه خیرات از تقواست؛ اظهار کرد: تقوا آنقدر مهم است که ما امام زمان (ع) را با توصیف اینکه یک فرد با تقواست می‌ستائیم، البته تقوای ایشان در حد عصمت است.

وی افزود: امام علی (ع) در عهدنامه مالک اشتر می‌فرماید که خودت را حفظ کن تو مالک نفس و امیر آن باش و هر چیزی را که خدا اجازه نداد از نفس خودت دریغ کن، مصلحت نفس مهم است نه خوشایند نفس‌.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: ماه آبان ماهی پر مناسبت بوده، هشتم آبان سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده و روز نوجوان، آن نوجوان ۱۳ ساله‌ای که امام از او باعنوان رهبر یاد کرده است، ششم آبان ماه سالروز شهادت شهید آرمان علی وردی که اهل بهشهر و افتخار مازندران است که سال گذشته در اغتشاشات با ناجوانمردی او را به شهادت رساندند همان کسانی که امروز اربابانشان صهیونیست امروز خانه، زندگی، زن و فرزند مردم را به این شکل می‌کُشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: ۱۲ آبان ماه هم سالروز شهادت شهید سید روح الله عجمیان است که به چه وضع فجیعی او را به شهادت رساندند جوانی ساده که اوضاع زندگی ساده‌ای داشت، ۱۳ آبان ماه هم که روز مبارزه با آمریکاست و ان‌شالله امسال باید شاهد راهپیمایی عظیمی باشیم.

امام جمعه ساری یادآور شد: همچنین ۱۴ آبان هم روز مازندران است، اولین حکومت علوی که تاسیس شده و افتخار مازندرانی‌هاست، این ماه مناسبت‌هایی همچون تسخیر لانه جاسوسی، تبعید شدن حضرت امام و موارد دیگر را دارد که این مناسبت‌ها باید دیده و ارج‌گذاری شود.

این مسئول گفت: در یک همچین حال و هوایی چندی قبل یک حادثه‌ای در مازندران اتفاق افتاد که واقعا لکه ننگی برای مازندران ما و آمل شهر پرآوازه و عالم پرور بوده است شهری که ششم بهمن ماه به‌عنوان یک روز تاریخی در آن شهر به ثبت رسیده است، یک حرکت ناپسند به‌وسیله کسی که از بیت‌المال این مملکت درس خوانده، پزشک شده و با خون این شهیدان عزیزمان به جایی رسیده بعد با دهن کجی هم سال گذشته در اغتشاشات و هم بدون روسری با این وضع رفته لوح تقدیر گرفته و در صفحه شخصی گفته که مسئولان می‌دانستند که من نه روسری نه توسری قبول نمی‌کنم و اینجور چیزها!

وی عنوان کرد: به نظر من این حرکات و کارها از آن قرآن‌سوزی که در سوئد، دانمارک و فرانسه و غیره اتفاق افتاده بدتر است، آن جلد قرآن را سوزاند و این حقیقت و محتوای قرآن را، چرا که آیه حجاب به صراحت در آیات قرآن مجید آمده است، این روسری‌سوزی بدتر از روسری سوزی‌های اغتشاشگران است و واقعا جای تاسف دارد که کرسی استادی را در یک دانشگاه به یک چنین کسی بدهند که به این حرکات افتخار می‌کند چون اصلا لیاقت روسری را نداری و روسری تو را قبول نمی‌کند.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: به این کسانی که در آن جایگاه ایستادند و لوح تقدیر اهدا کردند باید بگوئیم شماها که از خون شهدا و زحمات این ملت ارزش پیدا کردید در مقابل این منکر اعتراض نکرده، تذکر ندادید و جایگاه را ترک نکردید و همینطور لوح تقدیر را به یک توهین‌کننده وقیح به بزرگ‌ترین دستورات اسلامی تقدیم کرده و کف زدید؟ تاسف بر وجود چنین انسان‌های نابخردی که در مقابل این منکر اخم و کاری نکردند و تجلیل کردند‌، باید برخورد شایسته با اینگونه انسان‌هایی که با عواطف و احساسات دینی ما مبارزه کرده و آن را جریحه دار می‌کنند صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: انسان‌های ضعیف الاعتقاد و ترسو نباید مسئول شود مسئول کسی باید باشد که شهامت گفتن یک نقد در مقابل یک منکر را داشته باشد و چسبیده به پست و مقامش نباشد.

امام‌ جمعه ساری بیان کرد: فصل پائیز فصل کشت است و زمستان فصل استراحت زمین، بهار فصل رویش و تابستان هم فصل برداشت است، باید مدیریت کشاورزی متناسب با هر فصل به جامعه کشاورزی خدمت ارائه کند، الان کشاورزان ما در بذر گندم مشکل دارند بنده از سه ماه قبل به مسئول قبلی جهاد کشاورزی تاکید کردم که این بحث جدی است.

این مسئول تاکید کرد: کشاورزی باید صنعتی باشد، این حرف بی‌منطقی که یک استان قطب کشاورزی است و صنعت نمی‌خواهد و برعکس! را نمیدانم چه کسی مطرح کرد؟! کشاورزی سنتی که جواب نمی‌دهد، کشاورزی باید صنعتی و دانش‌بنیان باشد، به فرموده مقام معظم رهبری با این حرف‌ها استان ما را محروم کردند. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار