سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از افتتاح جشنواره شکرانه انار یاقوت سرخ و نمایشگاه «ناردونه» در شهر درجزین خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ 28 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، مهدی متقی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر ظهر امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره شکرانه انار یاقوت سرخ درجزین با عنوان «ناردونه» ضمن دعوت از علاقه‌مندان و گردشگران اظهار کرد: جشن شکرانه انار یاقوت سرخ، به همراه نمایشگاه ناردونه تا روز دوشنبه هشتم آبان‌ماه سال جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در سالن ورزشی الزهرا (س) واقع در شهر درجزین دایر است.

وی افزود: فروش محصول انار و فرآورده‌های آن، فروش خوراک و نان‌های محلی، عرضه محصولات محلی باغی و لبنی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، اجرای برنامه‌های شاد و فرهنگی و … ازجمله برنامه‌های این جشن و نمایشگاه است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر گفت: این جشنواره با هدف رونق اقتصاد بومی و محلی و معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی منطقه و برندسازی گردشگری و انار این شهر در حال برگزاری است.

متقی ادامه داد: غرفه‌های فروش ویژه انار از ۹ صبح تا ۲۱ در طول مدت برگزاری این نمایشگاه، برای ارائه یاقوت سرخ درجزین برپا است.

این جشنواره با حضور استاندار سمنان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امام‌جمعه درجزین و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی افتتاح شد و در این مراسم از پوستر ثبت جشنواره انار درجزین در رویداد‌های گردشگری کشور در جشنواره انار رونمایی شد.

شهر درجزین در فاصله پنج کیلومتری شمال شهرستان سمنان و ۱۰ کیلومتری جنوب شهرستان مهدی‌شهر قرار دارد.
منبع/فارس

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار