مدیر خانه خلاق و نوآوری کرمانشاه، از پذیرش ۲۰ تیم در رشته‌های مختلف خبر داد و گفت: هفت تیم از این تعداد به منظور رونق کسب و کار در خانه خلاق مستقر هستند.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹ 06 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، در چارچوب سیاست‌ها و اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، توسعه صنایع نرم و خلاق و برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق مبنی بر کمک به توسعه اقتصاد خلاق از طریق حمایت از شکل‌گیری و توسعه طرح و کسب و کارهای مبتنی بر خلاقیت، نوآوری و فناوری یکی از برنامه‌های اجرایی، حمایت از ایجاد و توسعه زیرساخت‌های توسعه دهنده صنایع خلاق است.

خانه‌های خلاق مراکز شتابدهی نوآوری و شکوفایی در این زمینه، به عنوان یکی از هسته‌های مهم کمک به تسهیل و تسریع ایده و طرح‌های خلاقانه، نوآورانه و تیم‌های آن‌ها برای ایجاد کسب و کار و تجاری‌سازی محصولات است.

طرح و ایده آن توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح‌ریزی و در مرحله اجرایی قرار گرفت. برنامه خانه خلاق و نوآوری شامل استقرار و ارائه خدمات زیرساخت و تجاری‌سازی، توسعه بازار، بازارسازی، آموزش عملی و حل مساله برای توسعه طرح‌ها و شرکت‌های نوپا برای راه‌اندازی کسب و کارهای خلاق است.

در بحث صنایع خلاق مفهومی به اسم شرکت‌های خلاق داریم که از لحاظ رتبه‌بندی و امتیاز در کشور هم سطح شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و به طور مستقیم با مسائل اجتماعی روبه‌رو می‌شوند و زمینه پویایی اقتصادی در استان خود را فراهم می‌کنند.

نازنین معتضدی مدیر خانه خلاق و نوآوری کرمانشاه در این زمینه می‌گوید: با هدف بها دادن به صنایع نرم از دو سال گذشته کار خود را شروع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در راستای ارج نهادن بر صنایع نرم و خلاق، خانگی و هنر به معنای واقعی در راستای کمک به هسته‌های و فعالیت‌های که به صورت پراکنده هستند، فعالیت داریم تا یک ساختار حقوقی شرکتی و منسجم را به خود بگیرند.

مدیر خانه خلاق و نوآوری کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به یک سال است در خانه و نوآوری کرمانشاه فعالیت می‌کنیم و در این مدت ۲۰ تیم را در حوزه‌های مختلف از جمله انیمیشین، استارت‌آپ‌های غذا و نوشیدنی هنرهای تجسمی پذیرش کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هفت تیم از این ۲۰ تیم در خانه خلاق مستقر هستند که در حوزه تئاتر، استارت آپ غذا و نوشیدنی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی کار می‌کنند و یک استارت‌آپ خیلی قوی نیز در حوزه گردشگری فعالیت دارد.

معتضدی در خصوص خدماتی ارائه شده به تیم، گفت: هدف آموزش مسیر تبدیل شدن هسته‌هایی پراکنده به یک شرکت منسجم و قانونی است تا در فضایی استقرار پیدا کنند.

وی تصریح کرد: همه این خدمات از جمله ارائه فضا، خدمات آموزشی، شبکه‌سازی و جذب سرمایه‌گذار از طریق خانه خلاق و نوآوری کرمانشاه به صورت رایگان ارائه می شود.

مدیر خانه خلاق و نوآوری کرمانشاه تصریح کرد: آموزش‌هایی از جنس چطور برای خود بیزینس مدل بنویسند، تیم را منسجم کنند و یک شرکت حقوقی داشته باشند؛ به صورت تخصصی و رایگان در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: هدف این است که تمام این تیم‌ها به شرکت‌های منسجمی تبدیل شوند که در نهایت عنوان شرکت خلاق را به خود بگیرند در حال حاضر ایجاد و توسعه شرکت‌های خلاق در کشور ارتباط مستقیمی با توسعه ارزآوری و تجارت بین‌المللی در حوزه صنایع نرم و فرهنگی دارد و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد این باشیم که در تمام صحنه‌های خلاق و نوآوری شرکت‌های خلاق خیلی خوبی صورت بگیرد، چرا که هم وزن شرکت‌های دانش‌بنیان دارای اعتبار و اهمیت در کشور هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار