سرپرست هواشناسی کرمانشاه خبر داد؛
سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه گفت: از عصر امروز (یکشنبه) سامانه بارشی قوی به جو منطقه ورود کرده و سبب بارش باران می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰ 19 November 2023

علی محمد زورآوند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای بارشی، از اواخر وقت امروز (یکشنبه) تا روز سه شنبه، جو منطقه را تحت تاثیر می‌دهد.

وی افزود: این سامانه، ضمن کاهش محسوس دمای هوا، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید، رعد و برق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در استان کرمانشاه می‌شود.

سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: بارش که در روز دوشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود، علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی، ممکن است موجب سیلابی شدن مسیل ها در برخی نقاط استان شود.

وی گفت: بارش علاوه بر ارتفاعات، احتمالاً در گردنه‌های سردسیر نیز به شکل رگبار برف مشاهده شود و احتمال نفوذ غبار به نواحی مرزی به خصوص در ساعاتی از روز دوشنبه دور از انتظار نیست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با خروج این سامانه، پیش‌بینی می‌شود، دمای هوا در بامداد چهارشنبه، در نقاط سرد و معتدل، به صفر تا ٢ درجه سلسیوس زیر صفر کاهش یابد.

وی اذعان کرد: در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و احتمالاً پنجشنبه، شرایط برای تشکیل مه، به خصوص در اوایل روز و در مناطق سردسیر و معتدل فراهم خواهد بود.

زورآوند تأکید کرد: از ظهر چهارشنبه تا پایان هفته، دمای هوا در غالب نقاط استان کرمانشاه به آرامی افزایش می‌یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار