تحقق وعده صادق؛
انتظار ۳۴ ساله مردم غرب استان تهران با همت و پیگیری دولت مردمی سیزدهم به سر آمد و یکشنبه ۲۸ آبان با حضور آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار به بهره برداری می‌رسد و آماده خدمات رسانی به مردم این خطه از میهن اسلامی‌مان خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵ 19 November 2023

به گزارش تابناک تهران، طبق برنامه قرار است صبحِ امروز یکشنبه، ۲۸ آبان مقارن با سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز گرامیداشت مقام پرستار پس از ۳۴ سال انتظار مردم‌ شهریار، این بیمارستان با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شود.

با پیگیری های مکرر و جذب بیش از هفت هزار میلیاردریال بودجه بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار افتتاح می شود، این مرکز درمانی بدون تردید یکی از ابر پروژه های غرب استان و بزرگترین و به روزترین بیمارستان این منطقه بوده که پس از گذشت ۳۴ سال از مراسم کلنگ زنی آن آماده بهره برداری شده است.

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار تا سال گذشته حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در سفر رئیس جمهور و هیات همراه به غرب استان تهران، تسریع و تکمیل این بیمارستان به عنوان یکی از مصوبات این سفر استانی مطرح شد و در حال حاضر با تلاش های صورت گرفته، به مرحله بهره برداری رسید.

در شهریور ماه ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم و طی سفر استانی رئیس جمهور و با دستور اکید ایشان، بودجه لازم به این طرح اختصاص یافت و وزارت بهداشت با برنامه ریزی فشرده و استفاده حداکثری از منابع فیزیکی و نیروی انسانی، طی ۱۴ ماه پروژه را از ۷۶ رصد پیشرفت به ۱۰۰ درصد رسانده و ساخت بیمارستان را تکمیل کردند. کل بودجه ساخت بیمارستان و خرید تجهیزات پزشکی برای آن بالغ بر ۹ هزار و یکصد میلیارد ریال است.

این درحالی است که زمین مورد نیاز این پروژه عظیم بیمارستانی در سال ۵۸ توسط ۲ نفر از خیّران اهدا و عملیات ساخت آن نیز از سال ۷۱ آغاز شده بود. بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار در زمینی با زیربنای ۳۳ هزار و ۷۵۱ متر مربع در غرب شهرستان شهریار واقع شده است.

هم‌اکنون بیمارستان‌های امدادی متعلق به وزارت بهداشت و بیمارستان امید متعلق به تأمین‌اجتماعی، در شهرستان شهریار مشغول ارائه خدمت به شهروندان هستند که با افتتاح بیمارستان امام خمینی ارائه خدمات به مردم شهرستان تسهیل خواهد شد.

بیمارستان امام خمینی (ره) با زیر بنای ۳۲ هزار و ۷۵۱ متر مربع در پنج طبقه و این بیمارستان دارای بخش‌های اورژانس، نوزادان، داخلی، زنان زایمان، تست ورزش، بستری ، زایشگاه، CCU ،ICU ، بخش‌های پاراکلینیک شامل آزمایشگاه،جراحی، نوارمغز و رادیولژی است.

شهرستان «شهریار» در سالها و دهه های گذشته، با توجه به تراکم بالای جمعیت از حیث تعداد تخت‌های بستری کمبودهایی داشته که افزوده شدن بیمارستان امام خمینی به مجموع امکانات بهداشتی و درمانی این شهرستان، اقدام موثری در رفع آنها و ارتقای شاخص های سلامت این منطقه ارزیابی می شود.

با افتتاح این بیمارستان بخش بزرگی از نیازهای مردم شهریار تحقق می یابد و بیماران از این پس، از خدماتی که از سوی بیمارستان در زمینه‌های کلینیکی، پاراکلینیکی و تصویربرداری ارائه می‌شود، بهره‌مند خواهند شد.

براساس این گزارش، شهرستان شهریار جمعیتی بیش از ۸۰۰ هزار نفر دارد و با افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) پنج بیمارستان با ۸۴۰ تخت در این شهرستان فعال خواهند بود.

این بیمارستان شامل، ۴۲ تخت بستری اورژانس، دو بخش با ۲۶ تخت بستری زنان و زایمان (جمعاً ۵۲ تخت بستری)، ۲۶ تخت بخش اطفال، سه بخش با ۲۶ تخت بستری جراحی( جمعاً ۷۸ تخت بستری)، ۱۰ تخت مراقبت های ویژه نوزادان، ۲۳ تخت مراقبت های ویژه، ۱۹ تخت مراقبت های ویژه قلبی ، ۱۸ تخت دیالیز، ۱۰ تخت مراقبت های ویژه اطفال، ۱۰ اتاق عمل، دو بخش داخلی با مجموع ۵۲ تخت بستری، ۸ تخت LDR، درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی، بخش تصویر برداری، بخش آنژیوگرافی و بخش پزشکی هسته ای در چهار طبقه است.

همچنین در این بیمارستان در ماه های آینده مرکز جامع سرطان با پیشرفته ترین تجهیزات تشخیصی و درمانی برای معالجه بیماران راه اندازی خواهد شد.

در شهریور ماه ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم و طی سفر استانی رییس جمهور، حضرت آیت الله دکتر رییسی و با دستور اکید ایشان، بودجه لازم به پروژه اختصاص یافت و وزارت بهداشت با برنامه ریزی فشرده و استفاده حداکثری از منابع فیزیکی و نیروی انسانی، طی ۱۴ ماه پروژه را از ۷۶ درصد پیشرفت به ۱۰۰ درصد رسانده و ساخت بیمارستان را تکمیل کردند. کل بودجه ساخت بیمارستان و خرید تجهیزات پزشکی برای آن بالغ ۹ هزار و یکصد میلیارد ریال هزینه شده است.

بیمارستان ۳۱۳ تخت‌خوابی امام خمینی (ره) شهریار ۱۰ اتاق عمل مجهز و ۳۳ تخت دیالیز دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار