مدیرکل هواشناسی گلستان از فعالیت دو سامانه پرفشار و کم فشار طی هفته جاری در استان خبرداد و گفت: دمای هوا در گلستان تا روز دوشنبه گرم بوده و با ورود سامانه بارشی شاهد کاهش 15 درجه‌ای دما خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰ 19 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، امان محمد کمالی اظهار کرد: آسمان گلستان در هفته پیش رو، شاهد ورود دو سامانه متفاوت کم فشار و پرفشار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: از بامداد روز دوشنبه با توسعه سامانه کم فشار و تقویت جریانات گرم جنوبی در استان شاهد افزایش دما، وزش باد گرم نسبتا شدید، کاهش محسوس رطوبت و گرد و خاک محلی خواهیم بود.

وی بیان کرد: حیطه اثر این سامانه، مناطق کوهستانی و جنگلی استان است و این وضعیت تا شامگاه دوشنبه ادامه خواهد داشت.

کمالی گفت: طی این مدت افزایش پتانسیل آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، احتمال شکستن درختان کهنسال و آسیب به ابنیه با استحکام ضعیف وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: شهروندان در مدت فعالیت این سامانه گرم، نسبت به خاموش کردن آتش در جنگل و مرتع، تنظیم دمای مرغداری‌ها و گلخانه‌ها و تمهیدات لازم دیگر اقدام کنند.

ورود سامانه سرد

وی همچنین از ورود سامانه سرد و بارشی از شامگاه دوشنبه به استان خبر داد و گفت که با خروج سامانه گرم، سامانه سرد جای آن را خواهد گرفت.

کمالی عنوان کرد: رگبار و رعد و برق پراکنده، ریزش برف در مناطق مرتفع کوهستانی، احتمال ریزش تگرگ، کاهش ۱۰ الی ۱۵ درجه‌ای دما، وزش باد نسبتاً شدید و مه غلیظ از پیامد‌های این سامانه است.

طبق گفته مدیرکل هواشناسی گلستان، فعالیت این سامانه تا روز چهارشنبه در استان ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال برخورد صاعقه و آسیب به ابنیه با استحکام ضعیف در استان وجود دارد و مردم طی این مدت در تردد‌های جاده‌ای احتیاط کرده و از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز کنند.

عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و لایروبی کانال‌ها و آبراهه‌ها از جمله پیشنهادات کمالی به شهروندان و مسئولان بود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار