مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان گفت: تمام دستگاه‌های خدمات رسان عضو ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳ 20 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، افشین یگانه در نشست ستاد بحران استان با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات رسان برای رویارویی با حوادث طبیعی نظیر بارش‌های شدید و سیل آسا از چند ماه قبل آماده شده اند اظهار کرد: این ستاد به منظور کاهش خطر سیل احتمالی و همچنین حفظ آمادگی مطلوب و پاسخ آنی و موثر به مخاطرات احتمالی؛ تشکیل مستمر جلسات ستاد پیشگیری بحران در استان و شهرستان ها، جلوگیری از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های دائم و فصلی و همچنین شناسایی مناطق پر ریسک و دارای سابقه ساماندهی را دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به لزوم پاکسازی و لایروبی کانال و انهار در مناطق مسکونی، رصد و بازبینی دوره‌ای پل‌های کم ارتفاع در راستای جلوگیری از انسداد مسیر رودخانه‌ها افزود: به همین منظور شرکت آب منطقه‌ای بیش از ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان را لایروبی کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: شهرداری‌ها هم در این راستا از لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی در استان اقدام کرده اند.

یگانه با تاکید بر اینکه کشاورزان و دامداران از حضور در مراتع و چراگاه‌ها در روز‌های دوشنبه و سه شنبه خودداری کنند یادآور شد: شهروندان نیز از تردد‌های غیرضروری در معابر و فضای آزاد پرهیز کنند.

در نشست ستاد مدیریت بحران همچنین فرمانداران گزارشی از مقاوم سازی سازه‌ها، جمع آوری نخاله‌های ساختمانی و پسماند در مسیر رودخانه‌ها ارائه داده شد.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی کرمانشاه نسبت به ورود یک سامانه بارشی

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه ای، نسبت به بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق، احتمال بارش برف در در گردنه‌های سردسیر و کاهش دمای هوا هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به استقرار سامانه بارشی در جو استان، طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه افزود: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای بارشی، از اواخر وقت امروز تا روز سه شنبه، جو منطقه را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

سعید قاسمی اضافه کرد: بر همین اساس بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق، با احتمال رگبار پراکنده تگرگ، رگبار برف در گردنه‌های سردسیر و نفوذ غبار در نواحی غربی بتدریج کاهش دمای هوا بویژه منطق سردسیر و در بامداد چهارشنبه پیش بینی می‌شود.

وی یادآور شد: این سامانه بارشی همه مناطق استان به ویژه نیمه غربی، شامل شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی (تازه آباد)، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، کرمانشاه، اسلام آباد، دالاهو (کرندغرب) و گواور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار