مدیر دفتر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ۲۸ بیمارستان در استان، گفت: چهار هزار و ۱۰۰ پرستار در مراکز مختلف درمانی در حال ارائه خدمات به بیماران هستند.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲ 20 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، رضا پورمیرزا به مناسبت روز پرستار اظهار کرد: استان کرمانشاه ۲۰ بیمارستان مراکز دانشگاهی و هشت بیمارستان غیر دانشگاهی شامل بیمارستان‌های نیروی انتظامی، تأمین اجتماعی و خصوصی دارد که مجموعاً چهار هزار و ۱۸۹ پرستار در این بیمارستان‌ها فعالیت دارند.

وی افزود: در بیمارستان‌های دانشگاهی کرمانشاه تعداد ۴۵۲ نفر کارشناس اتاق عمل، ۳۳۷ کارشناس هوشبری و سه هزار و ۳۹۳ پرستار که یک هزار و ۶۲۱ نفر آقا و مابقی خانم هستند و برای سه هزار و ۶۱۱ تخت بیمارستان‌های دانشگاهی ارائه خدمات می‌دهند.

مدیر دفتر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به ظرفیت و نیرو‌های بیمارستان‌های غیر دانشگاهی اشاره و تصریح کرد: در این بیمارستان‌ها ۱۶۵ کارشناس اتاق عمل، ۱۴۴ کارشناسی هوشبری و ۷۹۶ پرستار که ۶۴۷ آقا و ۷۱۴ خانم هستند نیز به ۹۵۷ تخت موجود خدمت می‌کنند.

پور میرزا به کمبود تعداد پرستار در بیمارستان‌ها اشاره و تاکید کرد: با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه علوم پزشکی برای افتتاح مرکز سرطان، بیمارستان روانسر و نیز تکمیل کادر پرستاری موردی نیاز بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ نفر برای گروه‌های پرستار مورد نیاز است.

وی خاطر نشان کرد: نیروی پرستار مورد نیاز در بیمارستان‌های استان کرمانشاه از طریق فراخوان‌های استخدامی و نیرو‌های طرح نسبت به جذب این افراد اقدام خواهد شد.

مدیر دفتر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به برنامه‌های سراسری کشور برای تأمین کمبود پرستاری تاکید کرد: بر اساس نقشه درمان ایران «ندا ۱۴۰۴» که افقی از پیشرفت کشور در عرصه سلامت ترسیم شده که بر این اساس اگر بخواهیم طبق برنامه پیشرفت کنیم تا سال ۱۴۰۴ تقریباً به ۹۰۰ نفر استخدام در گروه پرستاری نیاز داریم.

پور میرزا بیان کرد: بر اساس سهمیه استخدامی دانشگاه علوم پزشکی در موارد استخدامی کشور اقدام به جذب خواهد شد که در آزمون‌های استخدامی استان کرمانشاه سهمیه مشخصی در جذب پرستار دارد.

وی اضافه کرد: بنا بر اعلام معاونت درمان کشور نزدیک به ۲۰ هزار استخدامی دیگر در گروه پرستاری در کشور خواهیم داشت که سهم استان کرمانشاه عموماً عموماً سه درصد از مجموع جذبی‌ها در کشور برآورد شده است.

مدیر دفتر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شاخص پرستار به تخت فعال را بیان کرد و گفت: شاخص ملی پرستار به تخت فعال در کرمانشاه تا پایان مهر ماه ۱.۲۵ درصد برآورد شده است که جز آمار‌های قابل قبول کشوری است.

پور میرزا در پایان به کمبود کمک پرستاران در کرمانشاه اشاره و تاکید کرد: تعداد ۴۴۵ نفر کمک پرستار و ۶۵ دهیار در بیمارستان‌های استان کرمانشاه در حال خدمت رسانی هستند و در حال حاضر به ازای هر چهار تخت یک کمک پرستار نیازمند هستیم که بر این اساس ۱۷۰ کمک پرستار دیگر برای بکارگیری نیاز داریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار